Yang Ada Adik Beradik Mohon Baca Ni. Jangan Share Selagi Tak Habis Baca!

Loading...

adik beradik 1 - Yang Ada Adik Beradik Mohon Baca Ni. Jangan Share Selagi Tak Habis Baca!
Apabila adik beradik semakin meningkat dewasa, masing-masing akan mengejar impian masing-masing. Ada yg berjaya dan ada juga yg kecundang. Namun, janganlah sampai kita mengabaikan hubungan adik beradik meskipun sudah berbeza haluan. Kenangkan kembali zaman kanak-kanak kita membesar bersama-sama di bawah bumbung rumah yg sama.

Sebenarnya bila adik beradik bergaduh telah hilang rahmat Allah dlm keluarga tu..sebab tu penting jaga hubungan dgn adik beradik..

Kalau kita tengok ada yg adik beradik kita susah sikit..dan Allah bg kita rezeki lebih.. Bantulah adik beradik kita..sebaik baik sedekah adalah kepada ahli keluarga yg terdekat..kata nabi saw..

Saya pernah berbual dgn seorang jutawan di bangi saya x nak tag nama dia.. Nama dia haris… Baru umur 40 lebih.. Tapi kaya raya.. Rumah besar nak mati.. Suka bantu orang.. Byk bg pendapat dan bantu saya.. Dia kata “Khalil.. Saya dulu agak berkira dgn adik beradik. Walaupun saya kaya..

Tapi bila dah kenal agama sikit2 ni.. Hidup saya berubah byk.. Saya byk bantu adik beradik.. Rupa rupanya Allah bg lagi byk pd saya bila saya start tak berkira dnegan adik beradik saya.. So khalil kalau ada adik beradik susah bantulah mereka.. Tengok lah Allah bg rezeki kat u melimpah ruah..”

Terus teringat seorang ustaz kata “salah satu punca hidup kita sempit.. Susah.. Sebab putus hubungan silaturrahim dgn ahli keluarga..” YaAllah.. Takutnya..

Sedih lihat.. Ada adik beradik yg tak bertegur sapa bertaun taun.. Sebenarnya kalau kita pergi minta maaf ngan adik beradik kita walaupun kita tak salah.. Allah akan tinggikan darjat kita.. Tak hina pun orang yg meminta maaf..

Ustaz saya kata “Kita cepat maafkan orang kat dunia ni Allah mudah maafkan kita di akhirat nanti.. “

Ya Allah.. Jadikanlah kami adik beradik yg akan bersama dlm syurga nanti.. YaAlllah.. Rapatkanlah kami hubungan kami adik beradik.. Rahmatilah kami adik beradik.. YaAllah ampunilah dosa adik beradik kami.. Kalau mereka ada buat salah pd kami..Amiiin

Kredit : Muhamad Rizuan

The post Yg Ada Adik Beradik Mohon Baca Ni. Jangan Share Selagi Tak Habis Baca! appeared first on Islam Itu Indah.

Loading...

Tags: #Adik #baca #Beradik #habis #Jangan #Mohon #Selagi #Share #yang

author
Author: 
    Henti persoalkan kewujudan sekolah vernakular negara ini – Timb. Menteri
    KUALA LUMPUR: Pihak yg tidak berpuas hati dgn kedudukan sekolah vernakular di negara
    Contoh Ibu yg Baik, Demi Bantu Anak Selesaikan PR, Ayu Ting Ting Rela Batalkan Meeting!
    slidegossip.com – Ayu Ting Ting dikenal sbg salah satu penyanyi dangdut papan atas
    Download Spelling Make Fun Pupils Workbook
    The worksheets are to assist busy class teachers in their classrooms. The activities
    Pelaporan Pentaksiran Sekolah Rendah (PPSR) blh diperoleh 21 November
    PUTRAJAYA, 11 Nov — Pelaporan Pentaksiran Sekolah Rendah (PPSR) bg murid Thn 6

    Comments are closed.