TIPS UNTUK SIMPAN MADU KELULUT

ASSALAMUALAIKUM…

20180802 193257 LLS 01 - TIPS UNTUK SIMPAN MADU KELULUT

TIPS UNTUK SIMPAN MADU KELULUT || Sejak ada sarang kelulut, walaupun bukan Wani yg jaga sepenuhnya :D, jadi banyak kena ambil tahu tentang ke semua pasal haiwan kecil yg bernama kelulut ini. Apa yg dapat, blh dikongsi dgn pembaca semua, Korang pun blh juga utk sama – sama berkongsi cerita dan tips ya.

Bercakap soal cara penyimpanan madu kelulut ini, kalau yg ada bela sarang kelulut memang tahu kan tips macam mana, sebab madu kelulut yg diambil fresh dr sarang kelulut kalau letak dlm botol terus akan ada keluar buih macam dlm gambar di atas. Sebenarnya tak tahu sangat kenapa blh jadi berbuih, tapi lama kelamaan buih ini akan hilang. Pernah sekali abah lupa, dia pergi tutup kemas botol,, Kemudian masa nak buka, memang terkeluar habis madu, nasib baik sempat tadah pinggan, tapi buih – buih yg keluar tu jadi madu balik.

Madu kelulut mula – mula diambil dr sarang, memang ada gas dan memang sangat manis rasanya, Wani kalau baru lepas ambil dr sarang, tak berapa nak mkn sebab manis sangat kena tunggu ia masam sikit baru sedap :D.

Kalau yg ada sarang kelulut sendiri, blh lah guna tips ini. Ini praktikal utk madu kelulut kot, yg madu lebah tak pasti, nak tahu madu lebah ke madu kelulut asli, ke, rasanya tu masam kan, kalau simpan lama lah,.Kalian pun blh kongsi juga ya.

Kalau yg dah beli kat kedai tu, tak payah buat macam ini lah ya hii.. yg kat kedai tu memang gas dah tak ada dah.

20180802 193223 LLS 01 - TIPS UNTUK SIMPAN MADU KELULUT

TIPS UNTUK SIMPAN MADU KELULUT 

1. Kalau nak simpan dlm botol, lepas tuang madu kelulut dlm botol, jangan tutup, kena pasang kain net macam dlm gambar di atas
2. Sebab apa kena pasang kain net macam tu, nampak tak buih – buih halus tu, madu kelulut yg baru lepas ambil dr sarang memang ada gas dan buih – buih macam tu
3. Sampai buih dah hilang, baru blh tutup dgn kemas. Selagi buih tak hilang biarkan macam tu ya
4. Kalau tutup kemas, apa akan jadi, andai kata korang nak buka tudung botol tu esok hari, memang terjeluak  semua madu keluar.
5. Pastikan biarkan buih tu dah tak ada. Kalau dah buat macam ni, ambil apa – apa bekas letak air kat dlm bekas baru letak botol. Takut semut atau serangga lain merayap.

Itu sajalah tipsnya.


Loading...

Tags: #KELULUT #MADU #SIMPAN #tips #untuk

author
Author: 
    Kabur Dari Ibu Tiri yg Kejam, Gadis 14 Thn Ini Malah Diperkosa 6 Pria Selama 2 Hari!
    slidegossip.com – Seorang gadis remaja malang menjadi korban pemerkosaan yg dilakukan oleh 6
    Bangkrut Gara-Gara Corona, Pengusaha Muda Ini Sewa Pembunuh Bayaran Demi Uang Asuransi!
    slidegossip.com – Seorang pengusaha muda nekat melakukan tindakan tak terduga. Berawal dr kondisi
    Aktor Tampan Ini Dituntut Karena Memperkosa 3 Wanita! Pengacara: Kami Yakin Dia Akan Dibebaskan!
    slidegossip.com – Aktor tampan asal Amerika, Danny Masterson dituntut atas tuduhan pemerkosaan yg
    ABG Ngaku Diperkosa Pria Tak Dikenal Saat Mabuk! Baru Lapor Polisi Setelah Hamil 6 Bulan!
    slidegossip.com – Alangkah baiknya utk selalu bersikap hati-hati terhadap orang tak dikenal. Jangan

    Leave a reply "TIPS UNTUK SIMPAN MADU KELULUT"