TIPS UNTUK MENGHILANGKAN GETAH NANGKA

ASSALAMUALAIKUM…

TIPSBUNTUKBMENGHILANGKANBGETAHBNANGKA - TIPS UNTUK MENGHILANGKAN GETAH NANGKA

TIPS UNTUK MENGHILANGKAN GETAH NANGKA || Musim buah macam – macam jenis buah sekarang. Bersyukur lah di atas nikmat yg Allah bagi kan. Topik dah masuk petua dapur dah hii. Maklumlah kan musim buah sekaligus masak. Bercakap tentang buah nangka, bukan penggemar sangat. Lama dah tinggal mkn nangka, entah kenapa dah macam alergik pun ada hii. Mkn macam tu pun tekak tak blh masuk. Kalau buat pengat pun tak mkn jugak. :D.  Tapi kat rumah memang ada sepohon pokok nangka ni. Rajin juga pokok nangka yg satu ini berbuah, Setiap kali berbuah, memang bagi kat jiran – jiran. Memang tak habis nak mkn lah. Ada peminat nangka tak  kat sini.

Tunjuk buah nangka di pokok. Ada sejengkal lagi nak mencecah kat tanah

IMG 20180712 WA0001 01 - TIPS UNTUK MENGHILANGKAN GETAH NANGKA

20180712 105143 01 - TIPS UNTUK MENGHILANGKAN GETAH NANGKA

Hari itu kebetulan nangka masak, abah terus ambil bila dah mula  bau tu, takut sempat monyet pula datang ambil nangka hii. Sekitar rumah memang tempat monyet bermain sebab belakang tu hutan. Selalunya, bonda lah yg bersihkan nangka. Nak ambil isi nangka ni bukan senang kan dah tahu getahnya tu bila mula melekat kat tangan habislah. Sebenarnya, baru tahu yg minyak zaitun blh hilangkan getah nangka, getah cempedak pun blh. Disebabkan, bukan peminat nangka tak berapa nak ambil tahu, haaa. Biasanya kalau nak hilangkan getah nangka ni,Wani guna minyak tanah jerr.

Tapi itu lah nak cepat guna minyak tanah, nak guna minyak masak tu blh tapi lambat dan tak berapa nak hilang getahnya. Tapi minyak tanah tu baunya kuat sangat nama pun minyak tanah. Itulah susahnya sikit.

HILANGKAN GETAH  DENGAN MINYAK ZAITUN 
Masa hari kebetulan nak ambil isi buah cempedak, tangan terkena getah cempedak, Mula lah Wani tanya sudah lah bergetah dah tangan ni, masa tu lah bonda  cakap pergilah ambil minyak zaitun tu. hilang juga getah nangka tu, Kali pertama dengar macam tak percaya, tapi bila dah tonyoh semua di tangan, memang betul lah hilang getah cempedak. Minyak zaitun memang selalu dlm stok. Sekiranya korang ada minyak zaitun, blh guna tips ini. Jarang – jarang sekali mkn cempedak, bila musim dia memang berguna lah petua ini, drpada guna minyak masak tu, lagi bagus guna minyak zaitun. hii. Memang hilang getah. Berdasarkan pengalaman.

Guna minyak zaitun, ia tak lah macam berbau sangat macam minyak tanah, sihat pun sihat utk kulit, sebab sambil mengurut  tangan kita sekali kan :D.

Ada lagi tak tips lain, nanti kalau korang tahu blh kongsi. 🙂


Loading...

Tags: #GETAH #Menghilangkan #NANGKA #tips #untuk

author
Author: 
    Kabur Dari Ibu Tiri yg Kejam, Gadis 14 Thn Ini Malah Diperkosa 6 Pria Selama 2 Hari!
    slidegossip.com – Seorang gadis remaja malang menjadi korban pemerkosaan yg dilakukan oleh 6
    Bangkrut Gara-Gara Corona, Pengusaha Muda Ini Sewa Pembunuh Bayaran Demi Uang Asuransi!
    slidegossip.com – Seorang pengusaha muda nekat melakukan tindakan tak terduga. Berawal dr kondisi
    Aktor Tampan Ini Dituntut Karena Memperkosa 3 Wanita! Pengacara: Kami Yakin Dia Akan Dibebaskan!
    slidegossip.com – Aktor tampan asal Amerika, Danny Masterson dituntut atas tuduhan pemerkosaan yg
    ABG Ngaku Diperkosa Pria Tak Dikenal Saat Mabuk! Baru Lapor Polisi Setelah Hamil 6 Bulan!
    slidegossip.com – Alangkah baiknya utk selalu bersikap hati-hati terhadap orang tak dikenal. Jangan

    Leave a reply "TIPS UNTUK MENGHILANGKAN GETAH NANGKA"