Sensodyne Sesuai Utk Gigi Sensitif

Selalu tengok iklan gigi dekat TV terutamanya iklan gigi sensitif ni. Setahun dua baru ni nieyl baru terasa yg gigi bahagian kanan nieyl adalah gigi sensitif. Macam mana nieyl tahu dia gigi sensitif? Kebiasaannya nieyl banyak gunakan gigi bahagian kiri utk menguyah, tetapi ada kalanya terkunyah mknan di bahagian kanan , ketika itu la rasa macam nak hentak gigi dekat dinding. Itu belum lagi benda yg sejuk dan manis. Ya Allah..sakit dia tu menyusuk ke kepala. Nampak macam poyo je kan ayat tu tapi hanya orang yg ada gigi sensitif ni je yg tahu betapa sakitnya.
Disebabkan selalu sangat tersalah kunyah, nieyl beli dan try sendiri ubat gigi sensondye yg dikatakan sesuai utk gigi sensitif ni bukan hati yg sensitif tau. Yela, iklan dekat TV biasalah ada sesetengahnya hebat di TV je, hakikatnya..mungkin tak sama.
IMG 20181116 175938 1 - Sensodyne Sesuai Utk Gigi Sensitif
Nieyl beli dekat watsons sahaja ambil yg ada percuma berus gigi yg direka khas utk gigi yg sensitif. Berus gigi utk gigi yg sensitif ini dia lebih soft dr berus gigi biasa. Dan berus gigi ni tidak akan mendatangkan kecederaan gusi kalau kita gosok terkuat pun. Nieyl memang suka berut gigi macam ini. 

IMG 20181118 094654 - Sensodyne Sesuai Utk Gigi Sensitif
Ubat gigi sensodye ini berbentuk seperti pencuci muka, comel sahaja panjang dia pun satu tapak tangan kita. Guna pun tak banyak, kalau ikut cara penggunaan hanya sehari 2x sahaja, tapi biasalah nieyl sehari 4x. 
Sensodyne whitening and repair ini melindungi ubat gigi pemutihan adalah mustahil utk memperbaiki kawasan tersebut. Sensodyne Membaiki dan Melindungi Ubat gigi pemutihan mencari kawasan sensitif dan membentuk lapisan seperti gigi di atasnya. Gunakannya dua kali sehari utk terus membantu membaiki, menguatkan dan melindungi gigi drpada sensitiviti. Pd masa yg sama, Pembedahan Sensodyne dan Melindungi dan membantu gigi  mengekalkan keputihan semula jadi.

REVIEW NIEYL

Secara jujurnya sepanjang seminggu nieyl cuba ubat gigi sensodyne ini Alhamdulillah masalah gigi sensitif ni telah pun hilang so, sekarang ini nieyl memang blh kunyah mknan menggunakan gigi bahagian kanan tanpa perlu lagi risau sakit gigi. Bukan itu sahaja nieyl dah blh mkn aiskrim dan minum air manis tanpa takut-takut lagi.

So, nasihat nieyl kepada korang yg ada masalah gigi sensitif seperti nieyl, cepat tukar ubat gigi korang utk lebih menikmati mknan yg sedap-sedap hehehe…


Loading...

Tags: #GIGI #Sensitif #Sensodyne #Sesuai

author
Author: 
    Episod Upin & Ipin Musim 10
    ————- Subscribe to our Youtube channel!! http://www.youtube.com/lescopaque Get up to date with our
    10 Kejadian Memalukan Artis Terkenal Saat Live Diatas Panggung
    Inilah 10 Kejadian Memalukan Artis Terkenal Saat Live Diatas Panggung. Namanya artis ya
    Ejen Ali -Trailer Episod Akhir Musim 2
    Ejen Ali -Trailer Episod Akhir Musim 2 Jangan lupa Subscribe dan ikuti Ejen
    Too Good At Goodbyes – Sam Smith Cover by Luciana Zogbi
    Melancholy has its beauty and this song by Sam Smith captures it perfectly.

    Leave a reply "Sensodyne Sesuai Utk Gigi Sensitif"