Sensodyne Sesuai Utk Gigi Sensitif

Loading...

Selalu tengok iklan gigi dekat TV terutamanya iklan gigi sensitif ni. Setahun dua baru ni nieyl baru terasa yg gigi bahagian kanan nieyl adalah gigi sensitif. Macam mana nieyl tahu dia gigi sensitif? Kebiasaannya nieyl banyak gunakan gigi bahagian kiri utk menguyah, tetapi ada kalanya terkunyah mknan di bahagian kanan , ketika itu la rasa macam nak hentak gigi dekat dinding. Itu belum lagi benda yg sejuk dan manis. Ya Allah..sakit dia tu menyusuk ke kepala. Nampak macam poyo je kan ayat tu tapi hanya orang yg ada gigi sensitif ni je yg tahu betapa sakitnya.
Disebabkan selalu sangat tersalah kunyah, nieyl beli dan try sendiri ubat gigi sensondye yg dikatakan sesuai utk gigi sensitif ni bukan hati yg sensitif tau. Yela, iklan dekat TV biasalah ada sesetengahnya hebat di TV je, hakikatnya..mungkin tak sama.
IMG 20181116 175938 1 - Sensodyne Sesuai Utk Gigi Sensitif

Nieyl beli dekat watsons sahaja ambil yg ada percuma berus gigi yg direka khas utk gigi yg sensitif. Berus gigi utk gigi yg sensitif ini dia lebih soft dr berus gigi biasa. Dan berus gigi ni tidak akan mendatangkan kecederaan gusi kalau kita gosok terkuat pun. Nieyl memang suka berut gigi macam ini. 

IMG 20181118 094654 - Sensodyne Sesuai Utk Gigi Sensitif
Ubat gigi sensodye ini berbentuk seperti pencuci muka, comel sahaja panjang dia pun satu tapak tangan kita. Guna pun tak banyak, kalau ikut cara penggunaan hanya sehari 2x sahaja, tapi biasalah nieyl sehari 4x. 

Sensodyne whitening and repair ini melindungi ubat gigi pemutihan adalah mustahil utk memperbaiki kawasan tersebut. Sensodyne Membaiki dan Melindungi Ubat gigi pemutihan mencari kawasan sensitif dan membentuk lapisan seperti gigi di atasnya. Gunakannya dua kali sehari utk terus membantu membaiki, menguatkan dan melindungi gigi drpada sensitiviti. Pd masa yg sama, Pembedahan Sensodyne dan Melindungi dan membantu gigi  mengekalkan keputihan semula jadi.

REVIEW NIEYL

Secara jujurnya sepanjang seminggu nieyl cuba ubat gigi sensodyne ini Alhamdulillah masalah gigi sensitif ni telah pun hilang so, sekarang ini nieyl memang blh kunyah mknan menggunakan gigi bahagian kanan tanpa perlu lagi risau sakit gigi. Bukan itu sahaja nieyl dah blh mkn aiskrim dan minum air manis tanpa takut-takut lagi.

So, nasihat nieyl kepada korang yg ada masalah gigi sensitif seperti nieyl, cepat tukar ubat gigi korang utk lebih menikmati mknan yg sedap-sedap hehehe…

Loading...

Tags: #GIGI #Sensitif #Sensodyne #Sesuai

author
Author: 
    Jatuh cinta sungguh dengan material & corak terbaru square shawl dari ni…..
    Jatuh cinta sungguh dengan material & corak terbaru square shawl dari @galeriariani ni..
    Ini Video Rasmi Majlis Perkahwinan Sultan Muhammad V dan Oksana Voevodina
    Beberapa keping foto rasmi majlis perkahwinan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V kembali tersebar
    “Dia Ada Dua Ibu, Doa Ibu Yg Hebat.” – Rata-Rata Puji Erra Fazira Sambut Hari Lahir Anak Bersama Laudya Cynthia Bella.
    Puteri tunggal kepada aktres jelita Erra Fazira, Engku Aleesya baru saja menyambut ulang
    Alamak! Misai Dah Tumbuh La. Ini Jawapan Bersahaja Dari Nur Sajat Apabila Ditanya Tentang Bulu Halus Di Atas Bibir Montok Beliau.
    Ramai peminat terkejut,Jutawan kosmetik dan penyanyi Nur Sajat baru-baru in, dilaporkan mengidap peny4kit

    Leave a reply "Sensodyne Sesuai Utk Gigi Sensitif"