Roda Roda (1985) Filem Melayu

hqdefault 293 - Roda Roda (1985) Filem Melayu

Filem Roda Roda mula ditayangkan pada 1985 di pawagam seluruh negara. Menampilkan Zami Ismail, Lai Joo Lian, Jamaluddin Abd Kadir, Mohd Hazleludin, Omar Sham, Zainol Azman, Yusuf Hassan dan ramai lagi. Filem ini merupakan filem pertama arahan Mahadee (Mahadi) J.Murat (Wanita Bertudung Hitam/Sayang Salmah).

Sinopsis :
Lima orang kanak-kanak bekerja dengan penternak lembu dengan menggunakan basikal BMX. Kanak-kanak itu terserempak dengan beberapa orang penyeludup emas dan dadah, yang cuba membunuh kanak-kanak itu kerana takut rahsia kegiatan haram mereka itu terbongkar. Kanak-kanak itu memberitahu polis mengenai kegiatan itu. Polis bertindak dan kumpulan penjenayah itu dapat ditangkap.

(Roda-Roda/1985/MahadiJ.Murat/FilemMelayu)

Rating video: /5

Sumber video: Youtube


Loading...

Tags: #1985 #Filem #Melayu #Roda

author
Author: 
    Akak ni penyanyi ker dulu,,,mantap dengan sentuhan buskers
    sogo kl Rating video: /5 Sumber video: Youtube
    Lirik Lagu Dulu Kita Masih SMA Ost DILAN 1990
    Lirik Lagu Dulu Kita Masih SMA Ost DILAN 1990 Dulu kita masih remaja
    Qua Qnwary : Kapten Kito (Dikir Barat Piya)
    https://www.facebook.com/greatggofficial Lagu asal ini nyanyian kumpulan NagaSari bertajuk Nur Ain dan telah ditukar
    Filem melayu terbaru 2018 – Angin Cinta
    hello guys, please subscribe Me And And Leave A Like, If You Like
    1. author

      Алиф Даль Мим2 years ago

      intro bunyi ombak laut,terlena jap

      Reply
    2. author

      Алиф Даль Мим2 years ago

      kalau sekarang geng basikal lajak.

      Reply
    3. author

      Алиф Даль Мим2 years ago

      tahun 1985 ni saya belum lahir, 1986 bru lahir

      Reply
    4. author

      Aishwarya Rai2 years ago

      Memori indah 80an….mana skrang GENG BMX NI

      Reply
    5. author

      shahira abdul rahman2 years ago

      Eyh2 zombi kampung pisang laah

      Reply
    6. author

      Secebis Harapan2 years ago

      mana budak2 bmx dlm filem ni sekarang..,al fatihah pada pak zami ismail

      Reply
    7. author

      adriana ann2 years ago

      Lama cr cite ni,tq download😊

      Reply
    8. author

      Zaimah aiwa Emma2 years ago

      sapa ada simpan drama 80an bertajuk seiring jalan.lakonan Zamzuri Nayan.yg kisah mereka 3 sahabat mengembara dgn basikal.ada pelakon yg bangsa cina dan india.sy dah lupa nama diorg.tlong upload ya.sy carik kt sini x jumpa pun drama tu

      Reply
    9. author

      mie zan2 years ago

      Betul la..mmg rindu sgt2 zaman ni..main basikal habis pelusuk kampung masuk..yg bestnya kereta x byk masa zaman ni..enjoy jer

      Reply
    10. author

      Hshshsh Hdhdhdhd2 years ago

      Bmx alloy lawa!

      Reply
    11. author

      batutepi jalan2 years ago

      Area mana dorang berlakon tu ya? Rare gila… Tak dapat agak kat mana sebab zaman tu baru nk membangun

      Reply
    12. author

      7th Son2 years ago

      pehh…sbb filem ni la aku beli bmx dlu…kenangan2…

      Reply
    13. author

      Kamarudin Zaen2 years ago

      Yes..dapat tgk suasana awal 80an ☺

      Reply
    14. author

      Anuar Abdullah2 years ago

      best cerita lama2 ni..

      Reply
    15. author

      Nemo Fish2 years ago

      Masa ni aku darjah lima. Kalau dulu 'darjah' kalau sekarang 'tahap'… nak tunggukan petang balik sekolah punyalah lama… tapi sekarang seminggu sekejap aje masa berlalu… bumi dah terlalu tua…

      Reply
    16. author

      World of Tank2 years ago

      boleh aku tau kawasan shoting ni kat mna ye..saalnya mcm pnah lalu..kot2 btul apa yg aku rasa..pada yg sudi kasi tau trima kasih bebanyak…asalam…

      Reply
    17. author

      nor atikah2 years ago

      budak yg paling kecik sekali tu gaya dia macam rykal. sekarang da p.cik la kan dia

      Reply
    18. author

      mohd azman vocalist pop indie band2 years ago

      Strong good

      Reply
    19. author

      KHAIRI JAMALUDIN2 years ago

      seronoknya era 80 dan 90 an…tiada lagi zaman tu…😢😢😢

      Reply
    20. author

      Nania Samia2 years ago

      Amboi tingginya kasut lelaki 😵

      Reply

    Leave a reply "Roda Roda (1985) Filem Melayu"