Resepi Pizza Kuali Terbaik!!

Resepi Pizza Kuali Terbaik!! 🍕🍕| Assalamualaikummmm…Hai selamat petang korang!!! Sape yg suka mkn pizza homemade.. blh try buat sendiri.. Pizza kuali 100% masak atas dapur.. tak perlu bakar.. korang yg berminat.. blh follow resepi yg admin sharekan nie..
pizza 1 - Resepi Pizza Kuali Terbaik!!
Gambar hiasan

Sumber : ‎Murni Rahmat‎

BAHAN-BAHAN:

Tepung gandum 6 cawan
Air 2 cawan
Mauripan separuh peket
Minyak masak 2 sudu
Gula 1 sudu
Secubit garam
*uli bahan di atas sekurang-kurangnya 5 minit ye.. Berpeluh-peluh la jugak..hihi
BAHAN TOPPING:
Sos pasta tradisional-jenama bebas.
Boleh letak mcm-macam topping,
Hot dog/ayam/cendawan butang/nanas/tomato/cheese/seafood
CARANYA:

Tumis bawang, bila dah wangi.. masukkan bahan basah yg lain. perasakan dgn garam dan lada hitam – ketepikan.

CARA MEMBUATNYA:

1. Uli tepung sekurang-kurangnya 5 minit, bila dah x melekat kat tangan,tutup dgn tuala, rehatkan 1 jam.
*sukatan air perlukan 2 cawan, tapi 1cawan air tu, tuang mauripan dlm tu, masuk secubit gula.. lps 2-3 minit, dah muncul buih-buih, baru campur dan uli tepung jadi doh.

2. Selepas 1 jam, doh tadi dah naik 2x ganda. Tumbuk-tumbuk doh tu biar angin dia keluar.
3. Bahagi doh pd 5 bahagian atau lebih.
4. Bentukkan doh,bila dah elok bulat dan leper,letak atas kuali.
5. Masak api kecik je. 10-15 minit ikut ketebalan pizza yg anda buat. Tutup dgn tudung periuk.
6. Kalau suka kerak pizza tu rangup, blh masak kedua-dua bahagian, kalau nak lembut mcm roti, masak lapisan bawah je.
7. Ratakan sos pasta, bahan-bahan topping pizza,cheese dan biarkan atas api dlm 3-4 minit lg utk cairkan cheese.. Siap.. Mkn panas-panas.. Nyum-nyum..

RESEPIBPIZZABKUALIB1 - Resepi Pizza Kuali Terbaik!!

RESEPIBPIZZABKUALIB2 - Resepi Pizza Kuali Terbaik!!

RESEPIBPIZZABKUALIB3 - Resepi Pizza Kuali Terbaik!!

RESEPIBPIZZABKUALIB4 - Resepi Pizza Kuali Terbaik!!
Hidang panas-panas… Fuhhh…merecikk… 😛
Selamat mencuba..
Jangan lupa share..

Loading...

Tags: #Kuali #Pizza #Resepi #Terbaik

author
Author: 
    Seperti Kisah Sangkuriang, Ibu Ini Menikahi Anak Kandungnya Sendiri Setelah Sang Suami Meninggal!
    slidegossip.com – Kisah Sangkuriang yg mencintai ibu kandungnya sendiri, ternyata juga terjadi di
    Istri Kerja Kumpulkan Uang Buat Beli Rumah, Suami Malah Asyik Selingkuh Dgn Ibu Mertua!
    slidegossip.com – Kelakuan pria ini benar-benar tak punya malu. Di saat istri kerja
    Anak Durhaka! Ibunya Mau Shalat Tahajud Malah Dibunuh dan Langsung ke Masjid Umumkan Kematian Sang Ibu!
    slidegossip.com – Seorang ibu berinisial Es yg merupakan warga Desa Tumbang Sangai, Kecamatan
    Bulan Madu Berakhir Tragis! Ibu Kandungku Tega Merebut Suamiku, Ibuku Hamil dan Menikahi Suamiku!
    slidegossip.com – Apa yg dialami wanita cantik ini semoga tak dialami oleh perempuan

    Comments are closed.