Resepi Mudah Daging Goreng Kunyit

Loading...

Resepi Mudah Daging Goreng Kunyit | Masak paling mudah inilah. Daging goreng kunyit. Mula – mula dulu anak saya tak suka akan daging. Mereka lebih gemar mkn ayam dan ikan. Bila nampak saya masak daging dahulu terus tak nak mkn. Takut katanya sebab sebelum ni tak pernah mkn daging mcm ni.
Resepi Mudah Daging Goreng Kunyit
Sumber : Fitri Bin Muhamad

Sekarang bila dah rasa terus tak cukup haha. Senang je nak masak daging goreng kunyit dgn segala bahan ni.

Sayur nya kita pilih sendiri. Paling penting daging tu tak perlu rebus. Potong kecil dan gaul dgn kunyit dan garam.
Goreng terus sampai masak. Letakkan segala bawang dan sayur. Sayur pula tak perlu byk jenis. Cukup la 2 jenis spt lobak dan kacang panjang. Jika nak tukar guna kobis bunga pun ok.

Paling selera bila mkn dgn nasi baru masak. Memang bertambah la pinggan.
Beli 250 gram daging baru RM7 gitu. Sayur bagai semua cukuplah rm10 lebih dpt mkn 4 5 orang ni. Mudahkan nak masak? Cubalah.
Jangan lupa share…
Selamat mencuba…

Loading...

Tags: #Daging #GORENG #kunyit #Mudah #Resepi

author
Author: 
    Fakta , Gambar Dan Foto Rio Tengker Kakak Nagita Slavina Yg Jarang Terekspose!
    Fakta Dan Gambar Rio Tengker, Saudara Nagita Slavina Dan Caca Tengker – Byk
    Ini 10 Smartphone Dgn Tingkat Radiasi Terendah
    Beberapa waktu lalu, kita telah membahas 10 smartphone dgn radiasi tinggi yg berpotensi
    Awas, Ini Daftar 10 Smartphone Dgn Radiasi Tertinggi
    Radiasi smartphone beberapa thn lalu menjadi momok yg ditakuti oleh kebanyakan orang. Byk

    Comments are closed.