Resepi Mudah Daging Goreng Kunyit

Loading...

Resepi Mudah Daging Goreng Kunyit | Masak paling mudah inilah. Daging goreng kunyit. Mula – mula dulu anak saya tak suka akan daging. Mereka lebih gemar mkn ayam dan ikan. Bila nampak saya masak daging dahulu terus tak nak mkn. Takut katanya sebab sebelum ni tak pernah mkn daging mcm ni.
Resepi Mudah Daging Goreng Kunyit
Sumber : Fitri Bin Muhamad

Sekarang bila dah rasa terus tak cukup haha. Senang je nak masak daging goreng kunyit dgn segala bahan ni.

Sayur nya kita pilih sendiri. Paling penting daging tu tak perlu rebus. Potong kecil dan gaul dgn kunyit dan garam.
Goreng terus sampai masak. Letakkan segala bawang dan sayur. Sayur pula tak perlu byk jenis. Cukup la 2 jenis spt lobak dan kacang panjang. Jika nak tukar guna kobis bunga pun ok.

Paling selera bila mkn dgn nasi baru masak. Memang bertambah la pinggan.
Beli 250 gram daging baru RM7 gitu. Sayur bagai semua cukuplah rm10 lebih dpt mkn 4 5 orang ni. Mudahkan nak masak? Cubalah.
Jangan lupa share…
Selamat mencuba…

Loading...

Tags: #Daging #GORENG #kunyit #Mudah #Resepi

author
Author: 
    Surat Siaran Bil. 14/2019 Penjenamaan Semula Bengkel Kemahiran Hidup Bersepadu Kepada Bengkel RBT
    Surat Siaran ini bertujuan memaklumkan tentang penjenamaan semula Bengkel Kemahiran Hidup Bersepadu kepada
    Negaraku dlm Mandarin sekadar utk kefahaman – Siasatan KPM
    KUALA LUMPUR: Siasatan Kementerian Pendidikan mendapati, video nyanyian lagu kebangsaan, Negaraku dlm bahasa
    Surat Siaran Bil. 13/2019 Pelaksanaan Pengenalan Tulisan Jawi Dlm Bahasa Melayu Murid Thn 4 Mulai Thn 2020
    Surat ini bertujuan memaklumkan pelaksanaan Pengenalan Tulisan Jawi dlm kurikulum mata pelajaran Bahasa
    Isu Negaraku versi Mandarin: KPM siasat bukan satu sekolah
    MURID sekolah menyanyikan lagu Negaraku dlm bahasa Mandarin dan bahasa lain yg tular

    Comments are closed.