Resepi Kuih Siput | Kuih Traditional | Try Masak | iCookAsia

Loading...

Resepi Kuih Siput | Kuih Traditional | Try Masak | iCookAsia

Dapatkan resipi penuh Kuih Siput di: http://www.icookasia.com/kuih-siput-2/

Mencari kuali dan peralatan memasak? Dapatkannya disini: http://ho.lazada.com.my/SHcKCm

Bahan-bahan

Tepung Gandum (250 gram)
Minyak Masak (1 cawan)
Air (½ cawan)
Garam
Minyak untuk menggoreng

Cara membuat

1. Masukkan minyak ke dalam tepung, dan gaul rata.

2. Campurkan garam dengan sedikit air. Kemudian campurkan bersama tepung. Gaul hingga sebati.

3. Uli dan bentukkan doh dengan papan membuat kuih siput.

4. Akhir sekali, goreng di dalam minyak yang panas.

Kunjungi website iCook Asia di http://www.icookasia.com untuk resipi-resipi enak kami yang lain.

Follow kami di:

Facebook: https://www.facebook.com/iCookAsia/
Instagram: https://www.instagram.com/icookasia/
Google+: https://plus.google.com/+TryMasak/
Twitter: https://twitter.com/icookasia

Rating video: /5

Sumber video: Youtube

Loading...

Tags: #iCookAsia #Kuih #Masak #Resepi #Siput #Traditional

author
Author: 
    Resipi Masakan Turki (Hünkar Beğendi)
    Dalam program sebelumnya kami telah menyebutkan bahawa dlm masakan Turki terdapat sekurang-kurangnya seratus
    Biskut Kelapa Nestum
    Biskut Kelapa NestumBy Kak Wan @ ResipicitarasawanBahan-bahan250 gm marjerin200 gm gula kaster1 kuning
    7 Herba Itali Yg Anda Patut Kenali Sebelum Guna Utk Memasak
    7 Herba Itali Yg Anda Patut Kenali Sebelum Guna Utk MemasakDi thn-tahun awal
    Gulai Kari Ikan Kering Tumis Darat
    Hari ini saya ingin kongsikan intipati Kuliah Zohor oleh Ustazah Fadilah Yaacob tajuk
    1. author

      Tangan Terluka1 year ago

      Ah. bahan mcm Kari Dan lain lain blh letklahkan.

      Reply
    2. author

      Shafee Madianuddin1 year ago

      thank for sharing

      Reply
    3. author

      Nur Aeni1 year ago

      Bunda, ituh kayunyh yg tuk guling adonan termasuk cetakan yah ap kayu biasa

      Reply
    4. author

      Fleanna Bryanna1 year ago

      ermmm..kuih siput ni versi dia..dia bagi bhn2 serta cara2 buat yg asas sja..klu mau lagi sedap bolela tmbh ingredients sendiri…

      Reply
    5. author

      riey lianiey1 year ago

      kalau xde papan tu cmne?

      Reply
    6. author

      Sa Ten1 year ago

      Nak but kuih mi ada macam 2 cara kita yang membuat nya bukan dia buat kita

      Reply
    7. author

      nur syahirah1 year ago

      Ni je ke bahan2 nye admin..mcm de yg kurang jerk…

      Reply
    8. author

      xxvv69 Official1 year ago

      Macm pelik jer bahan dia.. tak de pakai sebuk kari ke sedikit.. knape garam jer.. 😂😂😂😂

      Reply
    9. author

      Rena Poh1 year ago

      Kuih siput bukan sepatutnya ada bahan2 lain ka?
      Lain mcm je ni…

      Reply
    10. author

      melldy len1 year ago

      Trime ksih….coz kongsi kn rsepi.

      Reply
    11. author

      ahmad jamal1 year ago

      Ini iadalah kuih siput kesukaan saya masa kecil hingga lah sekarang..huuuuu

      Reply
    12. author

      veera veer1 year ago

      rsa msin ja ka,my mOm wt ltak mrjerin n myk,ikn blis or udng kring,cli kisar,daun kari,rmpah..bru trasa sdap..

      Reply
    13. author

      veera veer1 year ago

      rsa msin ja ka,my mOm wt ltak mrjerin n myk,ikn blis or udng kring,cli kisar,daun kari,rmpah..bru trasa sdap..

      Reply
    14. author

      Nur Afiza1 year ago

      ni basic resepi

      Reply
    15. author

      Asmarelda Tammy1 year ago

      Care2 menyediakan kuih sipot~ cakap siap lenggok sekali.

      Reply
    16. author

      foleverto1 year ago

      my mom letak sikit serbuk kari,serbuk cili,bawang..bg sedap n memang sedap.siap ada org tempah lg

      Reply
    17. author

      Alpine1 year ago

      macam tak sedap je

      Reply
    18. author

      Sha Sahrol1 year ago

      Nak kena buat ni.

      Reply
    19. author

      orniehoney1 year ago

      nak buat ni..setahun sekali..jd kena tgk haha

      Reply
    20. author

      Indu miri1 year ago

      Ape rasa..masin ke..kalo i buat i just letak gula n margerin je..jd siput manis..hee

      Reply

    Leave a reply "Resepi Kuih Siput | Kuih Traditional | Try Masak | iCookAsia"