Resepi Biskut Kacang | Try Masak | iCookAsia

Loading...

Resepi Biskut Kacang | Try Masak | iCookAsia

Dapatkan resipi penuh Biskut Kacang di: http://www.icookasia.com/biskut-kacang-2/

Bahan-bahan

1 cawan kacang tanah (Kacang tanah ini digoreng tanpa minyak atau panggang dalam oven selama ½ jam)
¾ cawan gula aising
Tepung Gandum (2 cawan)
¾ cawan minyak masak
½ sudu kecil garam halus
Sedikit Pewarna kuning
1 biji kuning telur
Almond nib sebagai hiasan

Cara membuat

1. Gaulkan kesemua bahan sehingga sebati.

2. Kemudian masukkan minyak sedikit demi sedikit sambil digaul.

3. Bentukkan doh mengikut bentuk yang disukai. Sapukan sedikit kuning telur di permukaan atasnya, dan letakkan almond nibs.

4. Akhir sekali, Bakar pada suhu 160-180°C, selama 15-20 minit atau hingga masak.

5. Biskut kacang sedia untuk dihidang.

Kunjungi website iCook Asia di http://www.icookasia.com untuk resipi-resipi enak kami yang lain.

Follow kami di:

Facebook: https://www.facebook.com/iCookAsia/
Instagram: https://www.instagram.com/icookasia/
Google+: https://plus.google.com/+TryMasak/
Twitter: https://twitter.com/icookasia

Rating video: /5

Sumber video: Youtube

Loading...

Tags: #Biskut #iCookAsia #Kacang #Masak #Resepi

author
Author: 
    Resipi Masakan Turki (Hünkar Beğendi)
    Dalam program sebelumnya kami telah menyebutkan bahawa dlm masakan Turki terdapat sekurang-kurangnya seratus
    Biskut Kelapa Nestum
    Biskut Kelapa NestumBy Kak Wan @ ResipicitarasawanBahan-bahan250 gm marjerin200 gm gula kaster1 kuning
    7 Herba Itali Yg Anda Patut Kenali Sebelum Guna Utk Memasak
    7 Herba Itali Yg Anda Patut Kenali Sebelum Guna Utk MemasakDi thn-tahun awal
    Gulai Kari Ikan Kering Tumis Darat
    Hari ini saya ingin kongsikan intipati Kuliah Zohor oleh Ustazah Fadilah Yaacob tajuk
    1. author

      suresh pachepa1 year ago

      I TRYED CAME OUT VERY WELL.THE PERFECT MEASUREMENT.3/4 ICING SUGAR CAN BE 1 CUP.

      Reply
    2. author

      Wan S Madihah1 year ago

      dah buat raya lepas ikut video ni. tenkiu♥

      Reply
    3. author

      Melissa Cuty1 year ago

      kacang panggang dlm oven berapa darjah celsius ye ?

      Reply
    4. author

      NnTkW Really1 year ago

      Guna minyak masak je eh ? nk try buat w selalunya orng gune minyak sayur . Minyak masak pn blh? please do reply oh lgi satu resepi ni hidangan agak2 brpe. Klu nk buat hidangan 70, blh tk bagitau measurement bru untuk setiap resepi tu. thank u

      Reply
    5. author

      Barveen Syed1 year ago

      tepung gandum meaning in english?

      Reply
    6. author

      ais aisdol1 year ago

      aku xgentel gn tangan tp aku tekap dgn sudu susu. so cepat & dpt hasilkan bentuk yg tepat&menarik

      Reply
    7. author

      ais aisdol1 year ago

      resepi ni membantu aku buat biskut raya dgn mudah. heee sblmni xpernah buat biskut. inilah biskut yg plg senang&sedappp

      Reply
    8. author

      Shahida 191 year ago

      apa beza gula icing dengan gula kastor?

      Reply
    9. author

      Ayu Ayuna1 year ago

      sy dh try buat bulan lepas..mmg,mabeles👌

      Reply
    10. author

      SiLent KiLLer1 year ago

      kalau tak payah pakai perhiasan

      Reply
    11. author

      SiLent KiLLer1 year ago

      macam ada kat depan mata lah

      Reply
    12. author

      Han N1 year ago

      Nak try adun doh pakai breadmaker.

      Reply
    13. author

      Divyaa Winnie1 year ago

      wow nice recipe

      Reply
    14. author

      Alisyabell Apriliana1 year ago

      berape tuh secawan dalem gramnya mbak?

      Reply
    15. author

      Ilham Maulana1 year ago

      trims respx saya mau coba siapa tau bisa buat hidangan shlawat nanti sesdah hri raya….

      Reply
    16. author

      Geni 151 year ago

      ooenak tu kek nya

      Reply
    17. author

      昇奎林1 year ago

      terimakasih resepnya.

      Reply
    18. author

      Tami Lina1 year ago

      terimakasih resep nya Saya mau coba rasanya pasti enak

      Reply
    19. author

      kavitha kavi1 year ago

      nice

      Reply
    20. author

      Lenovo A7661 year ago

      emm sedapnya

      Reply

    Leave a reply "Resepi Biskut Kacang | Try Masak | iCookAsia"