Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi (SbS)

Loading...

Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi!! | Assalamualaikummmm… masak ni buat pedas2 sket nasik kene panas-panas pergh bepeluh beb.. resepi masak lemak cili padi pedas menyengat. Sangat terbaekk..
Macam biasa, resepi disediakan di bawah Step by Step (SbS)
Sumber : ‎Azlina Ina Fans
Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi
20 tangkai cili padi kampung sape yg tak tahan pedas jangan ikut aksi ini hahaa kurangkan la takut ko terjun sungai

masakBlemakBciliBpadiB1 - Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi (SbS)
Ayam sebelah bersihkan dgn tepung gandum utk hilangkan bau hanyir ayam

masakBlemakBciliBpadiB2 - Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi (SbS)

Bawang merah 4 ulas pastikan bawang india kalau takde ko amik tiket dulu pegi india beli balik baru buat..
Resepi masak lemak ni xde gune bawang putih jangan taruk bawang putih xsedap

masakBlemakBciliBpadiB3 - Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi (SbS)
Kunyit idup ni bukan suh ko cari mamat kunyit ahahaa.. ok tumbuk semua bahan dr atas ke kunyit ni

masakBlemakBciliBpadiB4 - Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi (SbS)
Ok sediakan periuk yg tan tan warne nye hahaa..
terjun kan semua.. titik kan 3 batang serai terjun kan sekali tuang 1 cawan air paip dan didih kan.. Takyah tumis tumis…

masakBlemakBciliBpadiB5 - Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi (SbS)
Dah didih masuk ayam tutup (letak tudung) 5 minit bagi kecut

masakBlemakBciliBpadiB6 - Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi (SbS)
Masuk 1 kotak santan

masakBlemakBciliBpadiB7 - Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi (SbS)

1/2 cawan air kalau nak kuah banyak lebihkan sket.. biarkan ayam empuk sambil-sambil kacau jangan pecah santan xsedap

masakBlemakBciliBpadiB8 - Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi (SbS)
Masukkan sedikit asam keping jangan masuk awal sangat nanti telebih kembang asam tu gulai ko masam.. garam dan perasa kalau nampak kurang kuning tambah sikit serbuk kunyit

masakBlemakBciliBpadiB9 - Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi (SbS)
Tadaaa.. Alhamdulillah masak dgn elok dan jayannya.. ape lagi mkn la berasap telinge beb hahaa
Selamat mencuba..
Jangan lupa share..

masakBlemakBciliBpadiB10 - Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi (SbS)
Loading...

Tags: #Ayam #Cili #Lemak #Masak #Padi #Resepi

author
Author: 
    Resipi Masakan Turki (Hünkar Beğendi)
    Dalam program sebelumnya kami telah menyebutkan bahawa dlm masakan Turki terdapat sekurang-kurangnya seratus
    Biskut Kelapa Nestum
    Biskut Kelapa NestumBy Kak Wan @ ResipicitarasawanBahan-bahan250 gm marjerin200 gm gula kaster1 kuning
    7 Herba Itali Yg Anda Patut Kenali Sebelum Guna Utk Memasak
    7 Herba Itali Yg Anda Patut Kenali Sebelum Guna Utk MemasakDi thn-tahun awal
    Gulai Kari Ikan Kering Tumis Darat
    Hari ini saya ingin kongsikan intipati Kuliah Zohor oleh Ustazah Fadilah Yaacob tajuk

    Leave a reply "Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi (SbS)"