Resepi Ayam Kari Ungkep Berempah!! (SbS)

Resepi Ayam Kari Ungkep Berempah!! | Asalamualaikummm… resepi drpada Azlina Ina, cikgu masakan yg tak asing lagi. Memang serba blh beliau tu, sekarang ni beliau kongsikan resepi ayam kari ungkep berempah jom cikedot… blh buat berbuka puasa nanti..

Macam biasa, resepi disediakan di bawah Step by Step (SbS)

Sumber : ‎Azlina Ina Fans

AYAMBKARIBUNGKEPBBEREMPAHB0 - Resepi Ayam Kari Ungkep Berempah!! (SbS)

Bahan ini adalah utk 1/2 ekor ayam:
5 tangkai daun kari..jgn leraikan dgn tangkai
1 peket serbuk kari ina gune babas ko nak gune terbabas ke alagapas ke alagopal ke blh

1sk serbuk kunyit dan 1sk lada putih ditumbuk
3 ulaa bawang merah bombay
1/2 labu bwang besa
sedikit halia
2 ulas bawang putih
hiris semua 

ok tomato sbg hiasan ko nak masuk kan jambu batu pon sukati

AYAMBKARIBUNGKEPBBEREMPAHB1 - Resepi Ayam Kari Ungkep Berempah!! (SbS)
Ok ayam bersih kan ina suke basuh dgn air beras hilang bau hanyir.. jangan basuh dgn sabun nanti mulut ko bebuih

AYAMBKARIBUNGKEPBBEREMPAHB2 - Resepi Ayam Kari Ungkep Berempah!! (SbS)
Ok panas kan minyak lepastu tumis kan 2 tangkai daun kari api slow kang hangus

AYAMBKARIBUNGKEPBBEREMPAHB3 - Resepi Ayam Kari Ungkep Berempah!! (SbS)
Masuk semua bahan dihiris tadi

AYAMBKARIBUNGKEPBBEREMPAHB4 - Resepi Ayam Kari Ungkep Berempah!! (SbS)

Dah agak garing masuk kan serbuk kari serbuk kunyit dan lada sulah tadi eh  terus masukkn 1/4 cawan air biar rempah masak
Nak tau masak dia terbit minyak.. jangan tunggu sampai terbit matahari pulak

AYAMBKARIBUNGKEPBBEREMPAHB5 - Resepi Ayam Kari Ungkep Berempah!! (SbS)
Ok masuk ayam dan baki daun kari tadi

AYAMBKARIBUNGKEPBBEREMPAHB6 - Resepi Ayam Kari Ungkep Berempah!! (SbS)

Tuang 1 cawan 1/2 air fan tutup api slow kan biar mendidih dan kering

AYAMBKARIBUNGKEPBBEREMPAHB7 - Resepi Ayam Kari Ungkep Berempah!! (SbS)

Masuk garam dan perisa

AYAMBKARIBUNGKEPBBEREMPAHB8 - Resepi Ayam Kari Ungkep Berempah!! (SbS)

Masukkan 1sb asam jawa bancuh dgn sedikit air 

AYAMBKARIBUNGKEPBBEREMPAHB9 - Resepi Ayam Kari Ungkep Berempah!! (SbS)
Ok lepas 5 minit siap sudahhh senang sedap dan meletop kebabom hahahaa selamat berbuka berpuasa korang..

Selamat mencuba..
Jangan lupa share..
AYAMBKARIBUNGKEPBBEREMPAHB10 - Resepi Ayam Kari Ungkep Berempah!! (SbS)

Loading...

Tags: #Ayam #Berempah #Kari #Resepi #UNGKEP

author
Author: 
    Resep Kue Janit Janda Genit
    Resep Kue Janit Janda Genit Bahan : 250 gr tepung terigu 50 gr
    Resep Dan Tutorial Memasak Kwetiau Goreng Ala Chef dapurputih.com
    Resep Masak dan Video Tutorial Cara Memasak Kwetiau Goreng Kamu dapat membaca resep
    Resepi Puding Milo Oreo
    Ade yg Kate Puding Oreo Milo ni tengah viral skg. Betul ke? Rasenye
    RESEP TTEOKBOKKI – Rice cake – Gochujang
    Hai guys kali ini sy mo share resep Tteokbokki (spicy Korean Food) salah

    Leave a reply "Resepi Ayam Kari Ungkep Berempah!! (SbS)"