Percutian London dan Eropah 2019 Hari: 4

IMG 7032 1 - Percutian London dan Eropah 2019 Hari: 4

Selamat bertemu lagi di sambungan catatan perjalanan percutian UK & Eropah kami pd thn 2019. Ianya mungkin catatan perjalanan biasa sahaja tetapi catatan ini lebih kepada kenangan dan rujukan mereka yg baru atau pertama kali mahu bercuti ke sana. Blh click catatan sebelum ini di SINI.

Pagi pagi selepas bersarapan, kami check out dr hotel dan bersiap siap utk perjalanan seterusnya iaitu ke Switzerland. Perjalanan dr Paris ke Luzern memakan masa selama 6 jam.

Tapi sebab masih ada barang barang yg belum dibeli, kami decide utk utk ke Galleries Lafayette terlebih dahulu. Lagi pula sesampai di Luzerne, tiada aktiviti lain. Jadi tak mengapa kalau sampai di sana sebelah malam pun.
IMG 7034 - Percutian London dan Eropah 2019 Hari: 4

IMG 7039 - Percutian London dan Eropah 2019 Hari: 4

Bila juita memilih utk menjadi personal shopper, kami memang menyokong tapi apa yg saya ingin kongsikan adalah cabaran menjadi seorang personal shopper yg bukan sahaja memenatkan tetapi mencabar kesabaran. Mencari sesuatu barang yg dipesan perlukan kita ke sana dan ke sini. Tiada di sini, perlu berkejar ke tempat lain. Tak blh booking, kena siapa cepat dia dapat.

Oleh kerana masih belum dapat menemui handbag Louis Vuitton Pochette Metis reverse, kami sekali lagi ke butik LV dgn harapan ada stock baru sampai pagi hari Isnin. Tapi hampa. Malahan saya mencari handbag ini di Rotterdam, Amsterdam dan Brussels yg juga tiada stock. Akhirnya kami terpaksa membuat refund.

Untuk menghibur hati, kami saja jer jamu mata dgn melihat sunglasses. Bila dah mencuba semua berkenan. Akhirnya kami beli satu seorang. Lagi pula utk bermain salji di Mount Titlis elok ada sunglasses kerana salji akan menyebabkan mata menjadi terlalu silau. Saya pula memang sengaja tak bawa sunglasses kerana mahu membeli yg baru.
IMG 7041 - Percutian London dan Eropah 2019 Hari: 4
IMG 7046 - Percutian London dan Eropah 2019 Hari: 4

IMG 7048 - Percutian London dan Eropah 2019 Hari: 4

Dari situ, kami berjalan pulak ke butik Gucci kerana Nelly mahu mencari sling bag. Ketika di Gucci dapat pula mesej dr follower yg meminta dibelikan pochette metis monogram. Jadi kami menukar plan, sebelum ke Switzerland, kami akan ke butik LV di Champs-Eysees terlebih dahulu.

Di butik Gucci, Nelly dan Juita masing masing membeli bag dan tali pinggang. Ketika di butik Gucci, Nelly menunjukkan saya handbag Dionysus berwarna putih dgn batu swaroski crystal yg cantik. Bag ini membuatkan saya teringat ingat sehingga akhirya saya beli di Amsterdam, Jadi biar menyesal beli, jangan menyesal tak beli tau. hahaha

IMG 7067 - Percutian London dan Eropah 2019 Hari: 4

Selesai membuat claim utk tax refund, kami terus ke butik LV di Champs-Elysess dgn harapan bag pochette metis monogram yg kami tengok semalam masih ada stock. Alhamdulillah kerana diberitahu di seluruh Paris, hanya ada sebiji ini sahaja. Tersenyum gembira kami kerana selepas merata rata mencari, akhirnya berjaya. Memang susah sangat utk mendapatkan bag ini.

IMG 7072 - Percutian London dan Eropah 2019 Hari: 4

Hampir pukul 1.50 waktu tempatan, barulah selesai semuanya dan  kami pun bertolak ke Switzerland yg memakan perjalanan selama 7 jam. Tiba di Luzerne pukul 7.50 petang. Semasa dlm perjalanan, kami singgah mengisi minyak sambil berkelah dgn nasi goreng dan sandwich sardin.

IMG 7083 - Percutian London dan Eropah 2019 Hari: 4

Dalam perjalanan, hujan renyai renyai. Sepanjang jalan saya sangat ralit melihat pemandangan tanaman yg menghijau dan juga kuning.

IMG 7077 - Percutian London dan Eropah 2019 Hari: 4

Terus check in unit  no 6 HIT Rental City Apartment yg lift nya sangat lah kecil. Hanya blh memuatkan seorang dgn satu bag sahaja dlm satu masa. Hubby juga terpaksa parking kereta yg agak jauh dr apartment. Bayaran parking utk satu malam ialah bersamaan dgn RM100.
IMG 7089 - Percutian London dan Eropah 2019 Hari: 4

Malam itu, saya menyediakan mkn malam dgn cekodok bilis di samping nasi goreng yg masih berbaki. Terlalu penat dan tak berselera utk mkn. Jadi kami mkn apa yg ada sahaja. Asal dapat membuatkan perut kenyang. Cukup setakat ini dahulu utk kali ini. Nantikan sambungannya di entri akan datang.

Tags: #2019/ #Eropah #Hari #London #Percutian

author
Author:
    Resipi Masakan Turki (Hünkar Beğendi)
    Dalam program sebelumnya kami telah menyebutkan bahawa dlm masakan Turki terdapat sekurang-kurangnya seratus
    Biskut Kelapa Nestum
    Biskut Kelapa NestumBy Kak Wan @ ResipicitarasawanBahan-bahan250 gm marjerin200 gm gula kaster1 kuning
    7 Herba Itali Yg Anda Patut Kenali Sebelum Guna Utk Memasak
    7 Herba Itali Yg Anda Patut Kenali Sebelum Guna Utk MemasakDi thn-tahun awal
    Gulai Kari Ikan Kering Tumis Darat
    Hari ini saya ingin kongsikan intipati Kuliah Zohor oleh Ustazah Fadilah Yaacob tajuk