PENGALAMAN MELIHAT BUAH ANGGUR KALI PERTAMA DI POKOK

ASSALAMUALAIKUM..

20180706 181421 01 - PENGALAMAN MELIHAT BUAH ANGGUR KALI PERTAMA DI POKOK

Salam semua

PENGALAMAN MELIHAT BUAH ANGGUR KALI PERTAMA DI POKOK || Maaf lah ya, tajuk entri macam gempak sikit. :D. Kejakunan sekejap bila tengok buah anggur yg tergantung di pokok. Ada yg bergugus dan ada buah nya tak berapa banyak tapi still buah anggur juga ya.

Pokok buah anggur depan rumah jer,, pokok jiran tapi dekat dgn pagar utama, jadi kalau keluar masuk selalu lah nampak buah anggur ni. Biasanya tengok kat tv buah anggur bergugus – gugus kan, tapi ini depan mata jerr, walaupun tak bergugus banyak macam tempat negara yg beriklim sejuk sikit. Alhamdulillah blh tengok buah anggur, punya lah jakun asyik belek sana sini.

Kadang – kadang macam pelik iklim tempat kita panas, tapi blh berbuah dgn baik, buah anggur ni tak lah besar sangat. Ingatkan buahnya tu apabila masak warna hijau, tapi warna lebih ke arah purple sikit. Gambar ini dah lama dah, selalu malam – malam nak pergi sembahyang tarawih tunggu depan pagar sekejap, pergilah belek tengok anggur ni. :D.

Wani pun tak tahu lah baka jenis mana, tapi mak saudara ada datang rumah, biasa pokok anggur macam ni baka sebelah sana lah tu, baka sebelah Thailand hii.. Pokok sana kan banyak yg kacuk – kacuk.

20180706 181451 01 - PENGALAMAN MELIHAT BUAH ANGGUR KALI PERTAMA DI POKOK

Pandai orang sebelah sana ni bab kacuk – kacuk pokok. Layan gambar ya, Ya Allah geram tengok hii.. Kalau tanya rasa macam mana ? Tak rasa pun sebab tak terlintas pun nak pergi tanya, tengok – tengok dah tak ada hii.

Semasa post kat facebook gambar buah anggur ni, ada orang tanya masam ke tak, sebab pokok dia tanam masam, hii. Korang ada yg pengalaman  tanam pokok anggur tak ?

20180706 181534 01 - PENGALAMAN MELIHAT BUAH ANGGUR KALI PERTAMA DI POKOK


Loading...

Tags: #ANGGUR #Buah #Kali #Melihat #Pengalaman #Pertama #Pokok

author
Author: 
    Nasibnya Berujung Tragis! Remaja Ini Bunuh Diri Agar Bisa Hidup Bersama Tokoh Kartun Idolanya!
    slidegossip.com – Kisah tragis ini dialami oleh seorang remaja pria yg masih berumur
    Jangan Ditiru! Artis Cantik Berhijab Ini Ingin Gugurkan Kandungan Karena Tak Siap Punya Anak!
    slidegossip.com – Apa yg dilakukan artis cantik berhijab ini memang tak layak utk
    Tegaskan Tak Pernah Rebut Reino Dari Luna Maya, Syahrini: Saya Tidak Merasa Mkn Teman!
    slidegossip.com – Meski kini sudah resmi menikah dgn Reino Barack, namun sehingga saat
    Pria Ini Ceraikan Istri dan Menikah dgn Putri Kandungnya Sendiri! Nasibnya Kini Berujung Tragis!
    slidegossip.com – Kisah mengejutkan ini benar-benar tak patut utk ditiru dan semoga bisa

    Leave a reply "PENGALAMAN MELIHAT BUAH ANGGUR KALI PERTAMA DI POKOK"