Pelancaran Semula Rangkaian Pembersihan Diri Dari Dettol Utk melindungi Keluarga Daripada 100 Jenis Kuman Berbahaya

Pelancaran Semula Rangkaian Pembersihan Diri Dari Dettol Utk Melindungi Keluarga Daripada 100 Jenis Kuman Berbahaya || Salam semua, siapa pengguna setia Dettol angkat tangan, terus tanya siap.hii. Seingat dulu, tak suka bau dr Dettol, kuat sangat bau dia kan macam ubat :D. Bau macam ubat pun tapi memang bagus utk perlindungan kulit kita kan. Korang tahu tak Dettol telah melancarkan semula rangkaian Pembersihan Diri. Jangan cakap, kuman tak ada ya, mana lah nampak kuman di badan kan. Biasa kalau bab utk sabun tangan, memang terus teringat handwash dr Dettol, baru rasa macam yakin kuman- kuman dah tak ada hii.

Setiap ibu sudah pastinya gembira melihat anak-anak mereka membesar dgn sihat. Namun, semakin anak-anak meningkat umur para ibu bertambah risau apabila anak-anak mereka mula menerokai dunia sekitar dan berdepan dgn risiko pendedahan kepada pelbagai jenis kuman.

DettolBProfreshBRange - Pelancaran Semula Rangkaian Pembersihan Diri Dari Dettol Utk melindungi Keluarga Daripada 100 Jenis Kuman Berbahaya

DETTOL “PRO FRESH” DAN DETTOL “PROSKIN”
Mendengar keluhan para ibu, maka Dettol, sbg jenama perlindungan kuman No.1 di dunia,kini melancarkan semula seluruh rangkaian produk pembersihan diri baru-baru ini bagi melindungi semua keluarga di Malaysia drpada 100 jenis kuman berbahaya. Dettol ‘ProFresh’ dirumuskan utk memberi ‘perlindungan drpada bau badan selama 12 jam’ bagi memastikan kesegaran sepanjang hari, walaupun dgn cuaca Malaysia yg panas dan lembap.

Dettol ‘ProSkin’ menyediakan ‘kelembapan selama 8 jam’ utk mengekalkan perlindungan kulit bagi seisi keluarga yg selama ini sering terdedah kepada persekitaran yg memudaratkan seperti sinaran mentari yg terik atau dlm persekitaran dgn penyaman udara yg berterusan.

Sejak dilancarkan lebih 80 thn yg lalu, dah lama kan Dettol ni sejak thn 1932 lagi, Dettol telah menjadi peneraju perlindungan drpada kuman dan juga menjadi rakan aktif para ibu yg mahu melindungi keluarga masing-masing. Jenama yg komited utk menambahbaik kesihatan keluarga menerusi kebersihan ini sentiasa memperbaharui penyelesaian utk melawan kuman yg sering berevolusi dlm zaman ini .

DettolBProfreshBBMBKV - Pelancaran Semula Rangkaian Pembersihan Diri Dari Dettol Utk melindungi Keluarga Daripada 100 Jenis Kuman Berbahaya

Komitmen ini meningkatkan lagi mutu dan keberkesanan produk bagi melindungi kesejahteraan pengguna. Tidak hairanlah jenama ini mendapat kepercayaan drpada para ibu di seluruh dunia bagi membantu keluarga mereka mengekalkan kebersihan diri dan seterusnya kesihatan mereka.

DETTOL JENAMA PERLINDUNGAN KUMAN NO 1 DI MALAYSIA 

C360 2018 11 12 11 23 12 504 01 - Pelancaran Semula Rangkaian Pembersihan Diri Dari Dettol Utk melindungi Keluarga Daripada 100 Jenis Kuman Berbahaya


Dettol merupakan jenama perlindungan kuman No. 1 di Malaysia sejak sekian lama. Dlm usaha jenama utk mencari penyelesaian yg sesuai bagi melindungi keluarga Malaysia drpada kuman, Dettol telah mengenal pasti keperluan yg berbeza bagi produk pembersihan diri. Dua keperluan utama yg dikenal pasti adalah ‘perlindungan bau’ dan ‘perlindungan kulit’.

“Kita mandi utk membersihkan badan. Selain drpada keperluan asas ini, terdapat keperluan yg lebih versatil dan lebih mendalam yg sangat bergantung kepada gaya hidup sesebuah keluarga.  Bagi keluarga Malaysia, keperluan mereka selalunya bergantung kepada dua keperluan: ‘perlindungan bau’ yg selalunya dikaitkan dgn kuman penyebab bau badan yg terdapat pd kulit dan perpeluhan sering berlaku dlm cuaca tropika yg panas, dan ‘perlindungan kulit’ yg mengekalkan kulit agar sentiasa sihat dan tidak kekeringan. Ini merupakan satu cabaran di negara ini disebabkan pendedahan kepada cahaya matahari dan kelembapan yg menyebabkan habuk dan kuman melekat pd kulit.

RUMUSAN BAHARU UNTUK PERLINDUNGAN DARIPADA 100 KUMAN BAHAYA 
Produk pembersihan diri Dettol yg baharu dirumuskan utk memberikan ‘perlindungan drpada 100 kuman bahaya’ bagi memenuhi kedua-dua keperluan ini. ‘ProFresh’ diperkembangkan utk mengawal kuman penyebab bau dan memberikan perlindungan bau selama 12 jam, manakala ‘ProSkin’ memberi tumpuan kepada kulit yg sihat dgn menyediakan ciri pelembap selama lapan jam.

Kedua-dua rangkaian ini telah diuji secara dermatologi dan terbukti sesuai utk kegunaan harian keluarga,” jelas Kim Minyoung, Pengurus Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura.

Dr.BStevenBChowB BSeniorBConsultantBDermatologist - Pelancaran Semula Rangkaian Pembersihan Diri Dari Dettol Utk melindungi Keluarga Daripada 100 Jenis Kuman Berbahaya

Dr. Steven Chow, Pakar Perunding Dermatologi menjelaskan bahawa para ibu pd masa kini lebih berhati-hati tentang cara utk mengekalkan kebersihan badan dan kesihatan kulit keluarga.

“Para ibu berasa gembira apabila melihat anak-anak mereka aktif dan menikmati masa yg menyeronokkan dgn bermain di luar. Namun pd masa yg sama mereka juga turut bimbang tentang kuman-kuman yg tidak kelihatan yg blh melekat pd badan mereka. Bau badan mereka pula sukar digambarkan! Bayangkan anak-anak anda pulang drpada melakukan aktiviti fizikal di sekolah dan bau badan mereka apabila masuk ke dlm rumah. Produk pembersihan diri yg berkesan di bilik mandi adalah solusi utk seluruh keluarga. Oleh sebab kulit anak-anak mudah terdedah kepada kebahayaan, penyelesaian yg telah diuji secara dermatologi amatlah penting” kata Dr. Steven.

PELUH BUKAN PENYEBAB BAU
Dr. Steven menjelaskan bahawa ramai orang mempunyai tanggapan yg salah bahawa peluh menyebabkan bau badan.

“Peluh sebenarnya tidak berbau. Kuman pd permukaan kulit bertindak balas kimia dgn peluh dan mengeluarkan sisa asid yg sebenarnya menjadi penyebab bau. Oleh itu penting utk menghapuskan sumber kuman pd peluh dgn menggunakan produk khas dan bukannya menggunakan produk pembersihan biasa. Ini bukan sahaja memastikan anda dan keluarga berbau segar sepanjang hari, tetapi juga meningkatkan kesihatan secara keseluruhan,” tambahnya lagi.

Kekalkan tahap kebersihan keluarga dan lindungi mereka drpada kuman ketika mereka menjalani gaya hidup yg aktif dan sihat! Rangkaian pembersihan diri Dettol terdapat dlm lima varian yg menyegarkan; Cool, Lasting Fresh, Re-energize, Fresh, dan Skincare. Produk ini dijual di pasar raya dan farmasi utama di seluruh negara pd harga

1. RM6.90 utk botol 250ml

2. RM12.46 utk botol 500ml

3. RM20.25 utk botol 950ml

4. RM15.67 utk pek isi semula 900ml

DettolBCool - Pelancaran Semula Rangkaian Pembersihan Diri Dari Dettol Utk melindungi Keluarga Daripada 100 Jenis Kuman Berbahaya
Dettol Cool
DettolBFresh - Pelancaran Semula Rangkaian Pembersihan Diri Dari Dettol Utk melindungi Keluarga Daripada 100 Jenis Kuman Berbahaya
Dettol “fresh”
DettolBLastingBFresh - Pelancaran Semula Rangkaian Pembersihan Diri Dari Dettol Utk melindungi Keluarga Daripada 100 Jenis Kuman Berbahaya
Dettol Lasting Fresh 
DettolBRe energize - Pelancaran Semula Rangkaian Pembersihan Diri Dari Dettol Utk melindungi Keluarga Daripada 100 Jenis Kuman Berbahaya
Dettol Re-energize

PENGALAMAN MENGGUNAKAN DETTOL PROFRESH 

C360 2018 11 12 11 31 26 575 01 - Pelancaran Semula Rangkaian Pembersihan Diri Dari Dettol Utk melindungi Keluarga Daripada 100 Jenis Kuman Berbahaya

Wani nak kongsikan pengalaman pakai Dettol Profresh, setelah beberapa hari menggunakan Dettol Profresh, best la guna, ingat baunya kuat macam sabun tapi tak memang ‘cool’ jerr. Guna sikit pun dah macam berbuih banyak. Harganya pun berbaloi dgn satu botol.

Korang beli dan cuba sendiri. Gel mandian Dettol ni pekat. Lepas mandi kulit pun rasa kekal dan segar rasa. Berasa yakin kuman – kuman pun tak ada. Inilah penangan Dettol kan. Selepas habis yg ini blh cuba yg lain pulak.

*34.1% (1.97 juta) isi rumah rakyat Malaysia di seluruh Semenanjung telah membeli sebarang produk Pembersihan Diri Dettol (Cecair+ Sabun Buku + Pencuci Tangan) sepanjang 12 bulan lepas. Sumber: Kantar Worldpanel Malaysia


Loading...

Tags: #Berbahaya #Dari #daripada #Dettol #Diri #JENIS #Keluarga #Kuman #melindungi #PELANCARAN #Pembersihan #RANGKAIAN #Semula

author
Author: 
    Kabur Dari Ibu Tiri yg Kejam, Gadis 14 Thn Ini Malah Diperkosa 6 Pria Selama 2 Hari!
    slidegossip.com – Seorang gadis remaja malang menjadi korban pemerkosaan yg dilakukan oleh 6
    Bangkrut Gara-Gara Corona, Pengusaha Muda Ini Sewa Pembunuh Bayaran Demi Uang Asuransi!
    slidegossip.com – Seorang pengusaha muda nekat melakukan tindakan tak terduga. Berawal dr kondisi
    Aktor Tampan Ini Dituntut Karena Memperkosa 3 Wanita! Pengacara: Kami Yakin Dia Akan Dibebaskan!
    slidegossip.com – Aktor tampan asal Amerika, Danny Masterson dituntut atas tuduhan pemerkosaan yg
    ABG Ngaku Diperkosa Pria Tak Dikenal Saat Mabuk! Baru Lapor Polisi Setelah Hamil 6 Bulan!
    slidegossip.com – Alangkah baiknya utk selalu bersikap hati-hati terhadap orang tak dikenal. Jangan

    Leave a reply "Pelancaran Semula Rangkaian Pembersihan Diri Dari Dettol Utk melindungi Keluarga Daripada 100 Jenis Kuman Berbahaya"