Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog mkn Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Siapa sini orang Nogori Sombilan? Siapa suka mkn Masak Lomak Cili Padi? Ini masanya utk korang yg memang pecinta mknan berlemak, pedas, masam dan masin secukupnya blh datang ker Zest Lifestyle Restaurant terletak dlm Putrajaya Marriott Hotel
Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 24 1 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

‘Promosi Mknan Negeri Sembilan’ yang dibawahkan kali ini disediakan bukan calang-calang orang tau. Hanya orang nogori jer yg pandai masak hidangan ni siapa lagi yg asal dr sana kalau bukan selebriti chef kita Chef Dato’ Ismail. Chef adalah anak jati Rembau dan masakan nogori ni memang dah jadi kepakaran beliau. Kini dibawa ke hotel ini utk dinikmati oleh semua rakyat Malaysia.
Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 27 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 21 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 23 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel
Menurut kata chef masakan Negeri Sembilan ini dikenali dgn hidangan berasaskan lemaknya dan penggunaan rempah-rempah yg asli. Bahan-bahan tempatan yg selalu digunakan dlm masakan Negeri Sembilan adalah seperti santan, cili padi, asam keping dan belacan adalah penting utk memastikan ia adalah ternyata asli dan sedap seperti asal. 
Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 11 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Sebab itu tak ramai orang yg pandai masak hidangan nogori ini Maha sendiri pun byk kali belajar masih tak sama seperti mana yg orang asal buat. Kali ini chef membawakan lebih drpada 30 jenis masakan tradisional Negeri Sembilan kepada orang KL terutamanya. Masakan yg korang blh dptkan sempena dgn promosi hebat ini adalah :

Makanan sampingan

Lawa Terung Bakar | Lawa Jantung Pisang | Lawa Daging Salai | Sambal Tempoyak Daun Kayu | Rendang Pucuk Ubi | Rebusan Tulang (sup tulang)

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 1 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 2 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 3 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 12 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Menu utama

Daging Salai Masak Lemak | Rebung Masak Lemak bersama Perut | Telur Itik Masak Lemak bersama pucuk ubi | Masak Lemak Sembilang Salai bersama Rebung/Mangga Muda/Belimbing Buluh | Siput Sedut Masak Lemak bersama Batang Keladi | Rendang Daging Hitam | Gulai Itik Salai | Hati Lembu Masak Kunyit | Labu Masak Lemak | Betik Muda Masak Lemak Ikan Masin | Lemak Nangka Muda Bersama Daging | Sambal Udang Petai Bersantan | Masak Lemak Udang Bersama Peria Katak | Lemak Ikan Sepat Masin Cili Kering | Kacang Panjang Lemak Ikan Masin

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 4 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 5 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 6 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 7 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 8 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 9 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 10 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Pencuci mulut

Sepang Berkuah | Kelompong/Buah Melaka | Ketayap | Kuih Genggang | Agar-agar Merah | Tapai Pulut | Apam Johol | Lemang | Pulut Kuning
Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 15 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 16 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 17 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 18 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 19 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Makanan ini korang blh dpt setiap hari kat hotel ini kerana setiap hari mereka akan pastikan mknan berbeza dihidangkan kepada tetamu yg datang. Korang blh nikmati utk bufet mkn tengah hari atau juga utk bufet mkn malam. Harga utk bufet tengah hari adalah RM110 nett bg dewasa dan RM55 nett utk kanak-kanak. Manakala bufet mkn malam pula lain sikit RM128 nett untuk dewasa dan RM64 nett utk kanak-kanak
Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 25 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel
Promosi hidangan negeri ini hanya berlangsung dr 13 Mac sehingga 31 Mac 2019 sahaja tau jadi hari ni blh lah pergi mkn. Memang puas hati bak kata orang mkn sampai menjilat jari sebab rasa dan bau masak lemak tu tak akan hilang sehingga korang basuh dgn pencuci ok. Maha sendiri dah menikmati hidangan ini rasa mcm nak datang hari-hari makin bertambah lemak nanti wakakakak. 

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 29 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 28 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Negeri Sembilan Food Promotion Marriott 30 - Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel

Selain drpada mknan korang juga blh nikmati persembahan alat muzik traditional yg didendangkan sepanjang promosi ini. Juga ada jualan produk warisan dan budaya seperti batik & songket tenun, jualan kuih muih dan biskut tradisional, pakaian tradisi dan juga mcm-macam lagi ada kat ruang legar hotel ini. Semua ini dibawa kerjasama antara Putrajaya Marriott Hotel dan Jabatan Warisan Negara. Korang kena cuba mknan kat sini ok sebab Maha dan try sendiri air tangan chef sangat sedap dan asli. Selamat menjamu selera semua ok.
Pertanyaan promosi ini atau tempahan hubungi :
Tel : 603 8949 8888
Laman web : https://www.putrajayamarriott.com
Facebook : https://www.facebook.com/MarriottPutrajaya

Loading...

Tags: #Hotel #Marriott #masa #Mknan #Negeri #Nikmatinya #Pecinta #Putrajaya #Sembilan

author
Author: 
    Sebut Orang India Jorok, Anak Iis Dahlia Disemprot Akun Kareena Kapoor: Jaga Mulutmu!
    slidegossip.com – Anak perempuan Iis Dahlia, Salshadilla Indradjaja kini tengah menjadi perbincangan gara-gara
    Ngaku Punya Kekayaan Senilai Rp 60 Ribu Triliun, King of The King Siap Bgkan Rp 3 Miliar/Orang!
    slidegossip.com – Baru-baru ini publik tanah air dikejutkan lagi dgn munculnya kerajaan bernama
    Download Teacher Guide – Implementing the CEFR-Aligned Curriculum
    The Guide is designed to help teachers develop their own lesson plans and
    Artis Cantik Ini Paksa Suami Ucapkan Talak Gara-Gara Motor Harley?
    slidegossip.com – Nasib rumah tangga penyanyi dangdut Jenita Janet dgn sang suami, Alief

    Leave a reply "Pecinta Mknan Negeri Sembilan Masa Utk Nikmatinya Di Putrajaya Marriott Hotel"