Novel Terbaru 2019 : Novel Yg Tertulis Utk Kita | Novel Deja Vu | Novel Ari

Novel Terbaru 2019 : Novel Yg Tertulis Utk Kita | Novel Deja Vu | Novel Ari : Tertibatan terbaru yg kini blh didapati pd laman karyaseni dan penulisan2u. Tiga novel terbaru ini blh dibeli secara kombo dgn harga RM73 dan RM82. 
Screenshot 20190206 044128 1 - Novel Terbaru 2019 : Novel Yg Tertulis Utk Kita | Novel Deja Vu | Novel Ari




Sinopsis Novel Yg Tertulis Utk Kita :

Setelah lima thn melarikan diri ke Barcelona, Heidry pulang ke tanah air utk menyelamatkan kafe arwah mummynya. Kepulangannya memberi seribu satu erti kepada seseorang. Seseorang yg menantinya selama tujuh thn. Lebih tepat lagi, tujuh thn lapan bulan, sepuluh hari. “So, maknanya selama ni kau bukan tak nak fikir pasal kahwin sebab takut bakal suami kau tu tak blh terima Hafiy, tapi sebab kau tengah tunggu lifetime crush kau?” – Erin Bila lifetime crush Farha kembali ke Sunshine Cafe, Farha mula cemas. Cemas dan teruja. Hubungan sbg majikan dan pekerja merapatkan mereka. Tanpa Farha sedar, dia sudah terlalu jauh dr zon selamatnya. Perasaannya sudah semakin mendalam dan dia mula mengharapkan sesuatu yg lebih. Lebih drpada perasaan crush. “Saya suka awak.” – Farha Pd saat rasa itu sudah tidak tertanggung, Farha beranikan diri utk meluahkan perasaannya walaupun dia tahu dlm hati Heidry hanya ada Naura. Namun, luahan cintanya tidak pernah berbalas. “Naura tak jadi kahwin dgn abang saya.” – Heidry


Dan kata-kata Heidry sudah cukup utk buat dia faham perasaan lelaki itu terhadapnya. Kawan. Hanya sekadar kawan. Naura masih bertakhta dlm hati Heidry. Sejak tujuh thn yg lalu. “The best way is… Kahwin dgn saya.” – Hilman Farha dilamar seseorang. Seseorang yg pernah menghancurkan hidup adiknya. Pun begitu, lamaran itu diterima. Alasannya mudah. Demi Hafiy. Demi kebahagiaan anak kecil itu. Tapi bagaimana dgn kebahagiaannya? Mampukah dia menerima lelaki yg dia tidak cinta sbg suaminya? Mampukah rumah tangga yg dibina tanpa rasa cinta kekal buat selama-lamanya? Adakah ini yg tertulis utk dirinya?




Sinopsis Novel Deja Vu : “Kau ni ahli sihir eh?! Kau yg sebabkan aku patah kaki!” “Aku bagi tahu apa yg aku nampak aje!” Zap! Teringatkan ejekan demi ejekan sewaktu dia masih kecil itu buat jantung Mareeya bagai direntap. Semuanya bagai deja vu. Sebolehnya dia tidak mahu kelebihan itu. Mampu melihat masa depan dr anak mata seseorang? Itu semua malapetaka baginya. Mareeya berdoa semoga suatu hari nanti dia menjadi manusia yg normal. Tapi… Setelah 24 thn memiliki kebolehan itu, tiba-tiba semuanya hilang saat terpandangkan sepasang anak mata! “Aku sepatutnya blh nampak orang punya future. Tapi lepas aku jumpa kau… Aku dah tak nampak. Aku tak nampak apa-apa tentang kau. Dan sekarang, aku tak nampak apa-apa tentang orang lain juga.” -Mareeya
“Miss, I betul-betul tak faham dgn apa yg you cakap ni. Kalau you rasa, you’re gifted… Then maybe you are. Tapi bukan I yg ambil semua tu dr you.” – Luth Ilyas “Aku nak semua tu balik!” – Mareeya Pertemuan dgn Luth Ilyas buat Mareeya kehilangan kebolehannya. Dulu, dia rasa itu semua beban tapi setelah selesa dgn kelebihan itu, dia tidak mahu kehilangan. Dia harus lakukan sesuatu utk dapatkan semua itu semula. “You nak kahwin dgn I? – Mareeya Terperanjat Luth dgn lamaran Mareeya. Orang yg tidak dikenali dan sangat pelik, melamarnya! Gila! Tapi, bagai ada sesuatu yg ada pd Mareeya buatkan Luth rasa seperti ada magnet, menarik Luth kepada Mareeya. “In that case, I sebenarnya kunci utk you normal semula. Betul tak?” – Luth Ilyas Setiap permulaan pasti ada pengakhiran. Pertemuan yg menemukan Luth dan Mareeya menyingkap realiti 24 thn lepas. Realiti tentang bagaimana Mareeya blh mendapat kelebihan itu. Siapa Luth sebenarnya? Adakah kebenaran akan terus melenyapkan deja vu Mareeya? Atau kelebihan itu akan terus sebati dlm dirinya?


Sinopsis Novel Ari : “Aku yg mastermind. Kau cuma simulasi yg aku cipta. Kau berada di mana aku mahu kau berada.” – Narong Memilih utk masuk ke dlm dunia gengster ketika berusia 17 thn dgn tujuan utk mencari pembunuh ibu kawan baiknya, ARI HARAPAN dilatih utk menjadi yg terbaik di antara yg terbaik. Hasilnya, dia digeruni pd usia yg masih mentah. Namun… Semua itu tidak kekal lama. Dia dikhianati. Diperguna dlm diam. Ari lari menyembunyikan diri. Dia perlu kembali kepada tujuan asalnya masuk ke dunia gengster. Kekasihnya Ria yg ditinggalkan dahulu perlu dicari dgn harapan Ria mahu menyambung kisah mereka. Pd masa yg sama, Ari juga diburu dan hanya tunggu masa sahaja utk dia dihapuskan. Bertahun-tahun dia hidup seperti orang nomad, serata dunia dijelajah. Berpindah dr satu negara ke satu negara supaya dirinya sukar dikesan. Ari menerima pelbagai kejutan yg memang tidak disangka-sangka sepanjang tempoh itu. Tentang ibunya. Tentang ayahnya. Tentang dirinya sendiri. Saat Ari menemui Ria semula, hatinya berbunga. Namun, jawapan yg diterima tidak seperti yg diharapkan. Kasihnya nyata tidak blh disambung lagi. “Masa lalu dah mati. Tak perlu nak diingat lagi.” – Ria Ari lalu membawa diri. Cuba menerima ketentuan Ilahi. Ari bertemu dgn Afni setelah lama merawat luka dlm hati. Afni cuba utk didekati. Dlm diam pemburunya semakin menjelmakan diri. Siapakah Afni yg sebenarnya? Apakah takdir yg menanti Ari pd saat nyawanya berada di hujung tanduk? Adakah masih ada kesempatan utk Ari melarikan diri? Dan

pembunuh ibu kawan baiknya? Adakah akan ditemui? Tak semua orang mahu jadi baik macam kau. Perlu kau ingat juga, tidak semua orang jahat itu insaf. – Ari


Loading...

Tags: #2019/ #Deja #Kita #Novel #Terbaru #Tertulis

author
Author: 
    Sudah Jatuh Tertimpa Tangga? Eksepsi Ditolak, Rey Utami dan Pablo Ditinggal Pengacara!
    slidegossip.com – Pasangan Rey Utami dan Pablo Benua bisa dibilang sedang apes. Seperti
    Tak Terbantahkan Lagi! Gebby Vesta Tunjukkan Bukti KTP Abash, Ternyata Memang Perempuan?
    slidegossip.com – Gebby Vesta kembali melancarkan serangan kepada seterunya Lucinta Luna. Namun kali
    Udah Jadi Pendakwah, Beredar Video Boy Hamzah Mabuk dan Ngamuk! Gagal Hijrah?
    slidegossip.com – Baru-baru ini publik dikejutkan dgn beredarnya video seorang artis pria tampan
    Diajak Kencan Sesama Jenis Oleh Aktor dan Anggota DPR, Artis Tampan Ini Ditawari Rp 50 Juta!
    slidegossip.com – Dunia hiburan memang menjanjikan byk hal, mulai dr popularitas, kemewahan sehingga

    Leave a reply "Novel Terbaru 2019 : Novel Yg Tertulis Utk Kita | Novel Deja Vu | Novel Ari"