MyUCAS.net Realisasikan Impian Menyambung Pelajaran Ke Menara Gading

Loading...

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog mkn Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Masih teringat lagi 15 thn dahulu zaman Maha nak sambung degree rasa mcm susah sangat kerana masa tu nak cari duit utk sambung pelajaran tidak semudah sekarang. Byk halangan yg perlu dilalui dan juga byk karenah yg terpaksa dihadapi. Demi nak lihat anak-anak dpt menggengam segulung ijazah mak dah ayah sanggup berkorban apa sahaja janji anak mereka berjaya. 
academy accomplishment celebrate 267885 1 - MyUCAS.net Realisasikan Impian Menyambung Pelajaran Ke Menara Gading

Kalau nak diingatkan dulu sedih juga kisah nak sambung belajar ni. Tapi sekarang Alhamdulillah dah capai segalanya dan juga dah dpt bantu emak dan ayah kat kampung pula. Walau sebanyak mana pun yg kita dpt beri kepada ibu bapa tidak terbalas pengorbanan mereka demi nak lihat anak-anak hidup berjaya.
Degree Mahamahu UniKL 1 - MyUCAS.net Realisasikan Impian Menyambung Pelajaran Ke Menara Gading
Anak-anak zaman sekarang dah mudah utk melanjutkan pelajaran. Tiada alasan lagi dgn kekurangan wang tidak dpt sambung pelajaran ke menara gading. Tambah sekarang ni ada syarikat koporat bertanggungjawab memberi lebih byk peluang kepada anak-anak muda yg ingin sambung pelajaran walaupun tidak berkemampuan dr segi pendapatan keluarga.

Biasiswa MyUCAS.net

Baru-baru ini Maha hadir satu majlis pelancaran program Biasiswa MyUCAS.net. Biasiswa tersebut dirasmikan oleh Profesor Emiritus Tan Sri Dato’ Dr. Mohamed Salleh Mohamed Yasin selaku pengasas dan bersama Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan MyUCAS, Dato ‘Joseph Hii WS. Turut hadir pd majlis tersebut adalah pelbagai wakil drpada sektor pendidikan, orang kenamaan dan ahli korporat yg menjadi penyokong kepada biasiswa ini.
MyUCAS Education Funds 1 - MyUCAS.net Realisasikan Impian Menyambung Pelajaran Ke Menara Gading

MyUCAS Education Funds 6 - MyUCAS.net Realisasikan Impian Menyambung Pelajaran Ke Menara Gading
MyUCAS adalah satu program biasiswa kepada semua rakyat Malaysia yg kurang berkemampuan utk menyambung pelajaran. MyUCAS melancarkan sejumlah 4,000 Biasiswa kepada pelajar Malaysia sehingga akhir thn 2020. Daripada jumlah tersebut 10% pelajar akan diberikan 100% biasiswa utk menyambung pengajian mereka manakala selebihnya program ini akan tawarkan pembiayaan 50% biasiswa minimum drpada jumlah yuran pengajian. 
MyUCAS Education Funds 8 - MyUCAS.net Realisasikan Impian Menyambung Pelajaran Ke Menara Gading

MyUCAS Education Funds 5 - MyUCAS.net Realisasikan Impian Menyambung Pelajaran Ke Menara Gading
Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan MyUCAS, Dato ‘Joseph Hii WS

MyUCAS Education Funds 9 - MyUCAS.net Realisasikan Impian Menyambung Pelajaran Ke Menara Gading

MyUCAS Education Funds 12 - MyUCAS.net Realisasikan Impian Menyambung Pelajaran Ke Menara Gading
Ini bukan sahaja dpt mengurangkan beban kepada golongan sasar utk terus menamatkan pelajaran diperingkat lebih tinggi tapi juga dpt membuka lebih byk peluang kepada mereka yg mahu merubah kehidupan menjadi lebih baik. Ini juga bertepatan dgn matlamat kerajaan dlm menjadikan Malaysia sbg sebuah negara berpendapatan tinggi. Nak capai tahap itu perlu melahirkan kepada lebih ramai anak muda yg mempunyai pelajaran di peringkat lebih tinggi.

Golongan Yg Layak Memohon 

Semua rakyat Malaysia layak utk memohon selagi ada kemahuan utk menyambung pelajaran. Keutamaan juga diberikan kepada golongan sasar iaitu pelajar-pelajar dr keluarga kurang berkemampuan, anak-anak yatim, anak kepada ibu tunggal, orang kelainan upaya (OKU) serta golongan B40. Ini adalah peluang utk mereka tanpa ada jurang yg memisahkan matlamat murni mereka.
bags best friends daylight 1516440 - MyUCAS.net Realisasikan Impian Menyambung Pelajaran Ke Menara Gading
Pelajar yg memohon melalui program MyUCAS secara automatik dipertimbangkan utk biasiswa ini. Paling penting pelajar-pelajar ini mesti bersemangat utk sambung belajar dan mahu merubah kehidupan menjadi lebih baik.  

Institut Dan Kursus Yg Terlibat

Banyak universiti dan juga kolej dlm negara yg telah disenaraikan utk pelajar ini memilih menyambungkan pelajaran melalui biasiswa ini. Buat masa awal ini kolej dan universiti yg terlibat adalah seperti:-
1.) INTI University & Colleges
2.) HELP University & Colleges
3.) Snips College of Creative Arts
4.) Kolej Antarabangsa Spektrum
5.) Kolej Sains Perubatan Universiti Cyberjaya  
Juga akan ada penambahan universiti dan kolej dr masa kesemasa sehingga habis semua biasiswa ini diberikan kepada yg layak. Pihak MyUCAS akan memastikan lebih byk tempat pengajian yg layak utk diberi peluang kepada semua pelajar melanjutkan pengajian mereka.
architecture building campus 356086 - MyUCAS.net Realisasikan Impian Menyambung Pelajaran Ke Menara Gading
Manakala kursus yg ditawarkan pula tidak terhad kepada sesuatu kursus tertentu sahaja.  Ia terbuka kepada pengajian akademik mahupun dlm kursus teknikal dan kemahiran. Ini kerana setiap pelajar ada kemampuan dan kelebihan yg berbeza selagi ia sesuai utk keperluan industri di Malaysia pelajar blh pilih. Ini satu-satunya keistimewaan dlm biasiswa ini kerana ia tidak terjurus mana-mana kursus tertentu sahaja.  

Cara Memohon Biasiswa MyUCAS

Pelajar hanya perlu memohon melalui laman web MyUCAS.net secara langsung. Segalanya dilakukan dlm talian drpada peringkat pemohonan sehingga kepada peringkat saringan. Setelah mereke ini layak menerima biasiswa ini akan ada satu program sebelum mereka melanjutkan pelajaran di universiti atau koleh pilihan. 
MyUCASnet2 - MyUCAS.net Realisasikan Impian Menyambung Pelajaran Ke Menara Gading
Pelajar-pelajar yg terpilih akan melalui ‘Young Leaders Programme’ utk memupuk kemahiran hidup mereka dlm menyelesaikan masalah-masalah, keusahawanan, komunikasi, pengiktirafan diri, dan kesedaran isu semasa. Program ini adalah bimbingan awal kepada pelajar ini agar mereka terus berkeyakinan dlm melanjutkan pelajaran.
Biasiswa ini juga lain drpada lain kerana meraka akan ada penyelia yg akan sentiasa memantau dan membantu pelajar-pelajar ini dr mula pengajian sehingga mereka tamat pengajian. MyUCAS tidak akan membiarkan pelajar ini sendirian dlm menghadapi cabaran dlm melanjutkan pelajaran mereka. Setelah tamat pengajian pelajar-pelajar ini juga akan dibantu dlm mendapatkan tempat utk perkejaan yg bersesuaian dgn kelayakan mereka.
      
MyUCAS Education Funds 14 - MyUCAS.net Realisasikan Impian Menyambung Pelajaran Ke Menara Gading
Jadi sekarang ni Maha rasa tiada alasan lagi utk mana-mana pelajar di Malaysia keciciran dlm melanjutkan pelajaran peringkat universiti. Bak kata pepatah ‘Selagi ada kemahuan di situ ada jalan‘. Maha rasa pelajar-pelajar sekarang sangat bertuah peluang ada depan mata dan hanya perlu ambil kerana ia sangat membantu. Jadi kalau korang rasa ada sapa-sapa sedara-mara atau pelajar yg nak sambung pelajaran tapi tidak mampu sebarkan tentang program ini. 
Moga niat murni ini akan menjadi satu jalan luas utk mengubah dan menjadikan kehidupan lebih baik. Daftar sekarang juga secara dlm talian di laman web https://myucas.net
Pertanyaan lanjut hubungi :-
Email : info@myucas.net
Tel : 03-2201 7874
Loading...

Tags: #Gading #Impian #Menara #Menyambung #MyUCAS.net #pelajaran #Realisasikan

author
Author: 
    Breakfast Xinnature Dim Sum Halal
    Assalamualaikum & hai semua.. Jarang sebenarnya BBL blh mkn dim sum halal melainkan
    Murid 13 Thn Maut Gantung Diri Dlm Bilik Air
    Remaja itu ditemui dlm keadaan tergantung dgn kain tuala sebelum diturunkan bapanya. –
    Harga Menu Texas Chicken
    Hai semua.. Saja nak post latest harga menu Texas Chicken. Senang incase BBL

    Leave a reply "MyUCAS.net Realisasikan Impian Menyambung Pelajaran Ke Menara Gading"