MUDAHNYA ROTI CANAI AIR FRYER

ASSALAMUALAIKUM
20180928 100912 01 - MUDAHNYA ROTI CANAI AIR FRYER

Sejak berjinak masak guna air fryer ni, habis menu nak cuba, dr yg frozen sampai lah nak bakar ayam, daging, kalau ikan tu sempat bereksperimen bakar ikan cencaru sumbat. Yg ikan lain tak pernah, tak semua orang kat rumah ni minat kalau ikan nak bakar dlm air fryer hii. Susah juga, kata nak sihat dah jadi main tak main nak azam kan.

Kali ini dah cuba grill roti canai dgn air fryer. Banyak – banyak jenama roti canai segera yg dah cuba, memang dah jatuh hati dgn jenama KAWAN. Roti canai jenama KAWAN memang sedap. Yg satu lagi Paratha KAWAN pun sedap juga. Jenama KAWAN ni memang first choice, Wani suka guna, lebih lagi yg pastry puff dia tu, memang jenama KAWAN lah yg selalu guna

Roti canai dan paratha tu grill dlm air fryer ni tak spray minyak pun, cukup dgn minyak yg dah ada dlm roti canai dan paratha. Korang yg peminat roti canai tu dah cuba tak jenama ini ?

C360 2018 09 26 09 56 42 240 01 - MUDAHNYA ROTI CANAI AIR FRYER
Dalam bungkusan di dlm, ada 2 keping dlm setiap plastik. Nanti korang tonton video tu ya. Selalu grill dlm ni, mkn sekali dgn minum air kopi. 2 keping tu dah terlebih kenyang dah. Suka dgn tekstur roti canai yg garing. Air fryer tak preheat pun, guna terus. Ok elok garingnya.
ROTI CANAI AIR FRYER 
Bahan – bahan 
Roti canai jenama KAWAN
Cara – cara 
1. letak 2 keping roti canai ke dlm basket
2. Tolak basket masuk dlm air fryer. Suhu 180 C dan masa dlm 8 – 10 minit. Kalau sekeping dlm 8 minit dah cukup. ini sebab letak 2 keping jadi tambah masa sikit. 
3. Dlm tempoh tersebut, balikkan kedua belah ya
4. Dah siap, mkn ketika panas tu sedap

Loading...

Tags: #CANAI #FRYER #MUDAHNYA #Roti

author
Author: 
    Nasibnya Berujung Tragis! Remaja Ini Bunuh Diri Agar Bisa Hidup Bersama Tokoh Kartun Idolanya!
    slidegossip.com – Kisah tragis ini dialami oleh seorang remaja pria yg masih berumur
    Jangan Ditiru! Artis Cantik Berhijab Ini Ingin Gugurkan Kandungan Karena Tak Siap Punya Anak!
    slidegossip.com – Apa yg dilakukan artis cantik berhijab ini memang tak layak utk
    Tegaskan Tak Pernah Rebut Reino Dari Luna Maya, Syahrini: Saya Tidak Merasa Mkn Teman!
    slidegossip.com – Meski kini sudah resmi menikah dgn Reino Barack, namun sehingga saat
    Pria Ini Ceraikan Istri dan Menikah dgn Putri Kandungnya Sendiri! Nasibnya Kini Berujung Tragis!
    slidegossip.com – Kisah mengejutkan ini benar-benar tak patut utk ditiru dan semoga bisa

    Leave a reply "MUDAHNYA ROTI CANAI AIR FRYER"