Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout

Loading...

Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout | Sakit ni dia datang tak kira masa, tak kisahlah penyakit tu berbahaya ke atau pun cuma sakit biasa je. Sakit tu kan penghapus dosa. Semoga kita semua dilindungi dan dijauhi drpada penyakit yg merbahaya hendaknya.  Cakap pasal kesihatan ni, saya nak berkongsi dgn korang dgn satu jenama minuman kesihatan yg saya dan keluarga amalkan lebih sebulan ni iaitu minuman kesihatan Genefood Broccoli Sprout.
Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout

Apa yg menarik dgn Genefood Broccoli Sprout?

First impression mestilah tengok luaran. Betul tak? Haa macam tu la saya. Kinah bila sampai je rasa tak sabar nak minum sebab packaging dia sangat cantik dan menarik. Kotaknya pula warna-warni. Ada tiga warna, biru, peach dan merah. Walaupun kotaknya warna-warni, tapi isi kandungannya tetap sama iaitu kaya dgn sulforaphane (nanti saya cerita dibawah) dan setiap kotak mengandungi 10 sachet. Kiranya ada 30 sachet la dan ianya cukup utk satu bulan.
Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout

Sejujurnya, saya ni jenis memilih mkn sayur dan sekarang ni terasa sangat rugi sebabnya banyak khasiat selama ni diperlukan oleh badan kita, saya skip. Oh noooo, mujurlah saya diperkenalkan dgn Genefood Broccoli Sprout ni. Sekurangnya orang yg jarang mkn sayur macam saya ni ada la back up utk zat yg diperlukan dlm badan. Begitu juga dgn Thahirah. 

Jom saya explain apa tu Sulforaphane

Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout
Kalau korang nak tahu Sulforaphane tu ialah isothiocyanate yg mengandungi sulfur organik. Ianya berasal dr glucoraphanin. Ehh banyak pulak bahasa saintifik dia. Tapi takpe cukupla kalau korang faham dan kalau korang nak tahu ianya blh didapati pd sayur-sayuran cruciferous seperti brokoli, kubis, kubis bunga, kubis brussles dan juga kale.  
Untuk pengetahuan semua, sayur-sayuran cruciferous yg berusia tiga hari mengandungi  konsentrasi glucoraphanin yg lebih tinggi iatu sebanyak 10 sehingga 100 kali ganda drpada sayur-sayuran yg matang. Tahap glucoraphanin dan sulforaphane yg paling tinggi blh didapati drpada brokoli.

Sulforaphane dihasilkan semasa glucoraphanin berkontak enzim myrosinase, terkandung di dlm sel-sel yg sama tetapi dlm bahagian berbeza. Sbg contoh, memotong, mengunyah atau mengganggu sel brokoli memulakan proses penghasilan sulforaphane. Jika dibandingkan dgn glucoraphanin yg stabil, sulforaphane bermula merendahkan setelah penghasilan. Rupanya, Sulforaphane ni mempunyai sifat-sifat anti-oksidan, anti-bakteria, anti-kanser, anti-inflamasi, anti-penuaan, anti-diabetis dan juga perlindungan utk saraf. Okeh, nampaknya lepas ni kena amalkan mkn broccoli jawabnya.

Apa yg saya ceritakan ni bukan saya tulis ikut suka hati tau. Sebenarnya dah banyak dah kajian yg dilakukan oleh beberapa orang pakar bahawasanya, pucuk brocoli ni dapat membantu melawan atau menghalang pertumbuhan kanser (BOLEH RUJUK DI SINI), membantu membaiki kerosakan DNA (BOLEH RUJUK DI SINI), dapat membantu mengurangi risiko diabetis (BOLEH RUJUK DI SINI) dan juga risiko penyakit jantung (BOLEH RUJUK DI SINI)

Kelebihan Sulforaphane Yg Ada Pd Genefood

Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout

1. Melindungi Sel-sel dan Gen-gen

Sulforaphane menghapuskan oksida radikal bebas yg berlebihan dlm tubuh badan kita serta melindungi sel-sel DNA dan meningkatkan sistem imun.
2. Antioksidan (Penuaan dgn sihat)
Sulforaphane berasaskan drpada tumbuhan dan antioksidannya dikatakan mampu bertahan lebih lama di mana ianya dapat membantu menghalang proses penuaan kulit, melambatkan proses penuaan secara natural serta dapat membantu melindungi tubuh selama 96 jam (vitamin c dan E hanya mampu bertahan selama 3 jam sahaja)

3. Detoksifikasi

Sulforaphane ni kalau korang nak tahu dapat  membantu detoksifikasi hati yg terkumpul lama dgn percepatkan pengeluaran toksin drpada badan kita. Iyela selama ni kita sedut bahan kimia, pencemaran udara, dan pelbagai lagi tambah pula kita ni mkn macam-macam jenis.
4. Anti-Inflamasi
Makanan seperti gula, produk susu, minyak masak, lemak trans, daging yg diproses, alkohol, dan juga MSG sebenarnya penyebab  kepada inflamasi dgn adanya Sulforaphane dapat membantu mengurangkan inflamasi, membantu melawan kegemukan dan membantu mencegah inflamasi yg kronik.

5. Melindungi drpada E.Coli dan H.Pylori
Untuk pengetahuan korang juga, Sulforaphane bertindak sbg agen antibakteria dan dapat membantu menghapuskan bakteria E. Coli yg menjadi penyebab kepada cirit-birit dan juga bakteria H.Pylori yg menjadi penyebab kepada ulser perut.

6. Memberi Perlindungan Kulit dan UV
Dipercayai sulforaphane dapat melindungi kulit drpada kesan penuaan dan dapat mencegah inflamasi kulit akibat kesan terbakar drpada sinaran matahari dan UV yg menyebabkan kerosakan kulit.

Kat mana nak dapat sulforaphane?
Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout
Haaa tak payah pening kepala mana nak cari, korang cuma amalkan Genefood Brocolli Sprout ni je iaitu minuman yg diformulasikan di Australia dan ianya dihasilkan utk manfaat kesihatan sulforaphane pd setiap hari. Haaa kan dah mudah tu. Siapa yg tak berapa suka mkn sayur, saya galakkan korang amalkan Genefood ni. Banyak khasiatnya tau.
Jom Tonton Video Ni Dulu

Pum pam pum mengenai khasiat Genefood sampai terlupa nak perkenalkan pengasasnya. Utk pengetahuan semua, Genefood diasaskan oleh anak muda tecmpatan dan paling utama orangnya memang cantik iaitu Yew Wan Ting. Semuanya bermula apabila ibunya meninggal dunia kerana sakit yg berpanjangan. Sejak itu, beliau mula menjalankan penyelidikan dan mendapati kebanyakan ahli keluarganya mewarisi gen bermutasi yg memungkin mereka berisiko menghidapi pelbagai penyakit.
Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout
Ini menginspirasinya utk meneroka diet sihat dan manfaat kesihatan sulforaphane yg membawa kepada pelancaran Genefood iaitu siri minuman yg bertujuan mengoptimumkan ekspresi gen dan membantu semua orang dapat mkn dgn baik utk gen mereka.


Pandangan selepas mengamalkan Genefood

Seperti yg saya beritahu pd awal tadi, Genefood kini menjadi pilihan keluarga saya kerana bukan saja rasa beri yg sedap malah khasiatnya tu menyebabkan kami dah mula jatuh cinta. Baru-baru ni suami saya mengalami batuk berkahak yg agak teruk, tambahan pula beliau juga merokok dan disebabkan merokok la memburukkan lagi keadaan sehingga mengganggu kehidupan sehariannya.
Selepas saya bancuh minuman Genefood ni kepadanya, sudah mula nampak sikit-sikit perubahan berlaku kepadanya. Batuknya sudah mula berkurangan dan beransur pulih, dan beliau dapat rasakan dadanya semakin lapang dan rasa lebih sihat dr sebelum ni. Sejak dr tu, beliau sering minta saya bancuhkan minuman Genefood utknya. Alhamdulillah suami pun dah tak batuk-batuk dan kkini semakin sihat.
Kinah pula, selepas mengamalkan Genefood ni badan rasa lebih bertenaga. Kiranya bila tak minum Genefood rasa tak sah pula ditambah pula dgn rasa beri asli yg sedap. Memang tak rugi la kalau korang beli set minuman Genefood ni sebab seisi keluarga blh mengamalkannya. Thahirah pun suka.

Ramuan Utama Genefood Broccoli Sprout

Antara ramuan utama yg terdapat dlm Genefood Brocolli Sprout ialah
Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout
Pucuk Brokoli – begitu kaya dgn sumber sulforaphane dan terbukti sbg antioksidan yg mampu bertahan lama dan mampu hentikan tindakan bahaya radikal bebas, anti-inflamasi, detoksifikasi segala toksin dr dlm badan.
Blueberi, Raspberi, Strawberi, Anggur, Cranberi – beri yg kaya dgn antioksidan dapat membantu meningkatkan daya ingatan. Beri juga mempunyai serat yg tinggi dan zat mknan penting digunakan utk sistem pencernaan.
Bit Merah – dapat meningkatkan imun, vitamin c, serat, kalium (untuk saraf dan otot yg sihat) dan mangan (manfaat utk tulang, hati, ginjal, dan pankreas)
Vitamin C – mengembangkan dan membaiki tisu badan utk mengekalkan kesihatan kulit dan pembentukan kolagen dan penyerapan zat besi.
Prebiotik – mendorong pertumbuhan bakteria usus yg bermanfaat serta meningkatkan penyerapan kalsium, magnesium, zink, dan zat besi di dlm usus besar

Individu yg digalakkan utk mengambil Genefood Broccoli Sprout

Mesti korang tertunggu-tunggu saat-saat ni kan. Iyela dah panjang lebar saya cerita tentang Genefood ni, mesti la excited nak tahu siapa yg digalakkan utk mengambil Genefood Broccoli Sprout ni kan.
  • Mereka yg kurang mkn lima hidangan sayuran dan buah-buahan setiap hari.
  • Mereka yg mengalami masalah sembelit
  • Mereka yg mengalami fungsi hati yg teruk
  • Individu yg tidak mengamalkan gaya hidup yg sihat, mengalami tekanan dan kurang tidur
  • Perokok dan peminum yg kronik
  • Mereka yg tergolong dlm kumpulan 3T (kolestrol yg tinggi, gula yg tinggi dlm darah, tekanan darah tinggi)
  • Kulit kusam dan penuaan
  • Pelajar yg memerlukam konsentrasi yg tinggi
  • Wanita hamil
Hmm kalau korang nak tahu, saya ni blh dikatakan kurang tidur kerana nak menyiapkan kerja-kerja rumah yg tertangguh yg tak dapat disiapkan pd siang hari di samping nak menyiapkan kerja-kerja blog.

Cara Pengambilan yg Dicadangkan

Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout
Kebiasaannya, saya akan guna air masak je ataupun ikut seperti yg disarankan iaitu mengikut suhu bilik utk  bancuh air macam ni. Cuma masukkan satu sachet Genefood Broccoli Sprout ke dlm air 200ml, dan kacau sehingga benar-benar larut kemudian terus minum utk mengelakkan oksidasi. Nak lagi mudah, kita shake shake je dan terus minum. Bagi orang dewasa, kita disarankan utk mengambil 1 atau 2 sachet saja setiap hari, manakala kanak-kanak pula hanya 1 sachet saja sehari. Oh ye, kanak-kanak seawal 3 thn pun dah blh amalkannya tau.
Seeloknya Genefood Broccoli Sprout ni diambil sebelum kita tidur supaya toksin yg terdapat di usus, toksin yg berkumpul di dlm saluran darah dan hati dapat dibersihkan.
Kalau nak tahu, 1 sachet tu bersamaan dgn 1 cawan pucuk broccoli dan 1 cawan pucuk broccoli bersamaan dgn 7 kg broccoli. Cuba la korang bayangkan la ye, lalu ke korang nak mkn 7 kg broccoli setiap hari hehe. Renung-renungkan la ye. Apabila korang amalkan Genefood Broccoli Sprout ni, antara manfaat yg korang dapat ialah
  • Pengambilan selama 1 bulan – Detoksifikasi selama 3 kali seminggu
  • Pengambilan selama 2 bulan – memperbaiki kulit, berasa segar dan bertenaga
  • Pengambilan selam 3 bulan – meningkatkan imun dan kulit lebih berseri
  • Pengambilan dlm tempoh yg lama dan konsisten –  melindungi sel-sel dan gen-gen serta melambatkan proses penuaan.

Genefood Broccoli Sprout Di Media

Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout
Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout
Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout
Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout

Di Mana Genefood Broccoli Sprout Blh Didapati

Ehh tunggu apa lagi, korang kena dapatkan Genefood Broccoli Sprout ni juga jika nak rasa lebih sihat dan bertenaga plus blh kurus lagi. Lagipun bukannya kena masak ke apa, tak payah semua tu, korang cuma bancuh dan terus minum je. Lebih mudah kan ditambah pula sibuk dgn kerjaya sampai tak ada masa nak sahut kempen gaya hidup sihat. Ni je la cara dapat membantu korang. 
Mana nak cari Genefood ni?
Korang blh beli di farmasi, kedai mknan organik atau nak lagi mudah order je secara online di http://genefood.store. Sekarang ni kan semuanya dihujung jari je.
Harga:
10g x 30 paket = RM 200
10g x 10 paket = RM 78
UNTUK MAKLUMAT LANJUT
Telefon: +6011-1661 3333
E-mel: hello@genefood.asia  
IG: @genefood.store 
FB: http://www.facebook.com/genefood
Loading...

Tags: #Bertenaga #Broccoli #drpada #Genefood #KEKAL #KESIHATAN #Minuman #Sihat #Sprout

author
Author: 
    Nikita Mirzani Siap Bayari Tiga Setia Gara Pulang ke Indonesia, Tapi Jawabannya Malah Begini!
    slidegossip.com – Artis asal Indonesia, Tiga Setia Gara yg kini tinggal di Amerika
    Pelajar Tingkatan 2 cipta peranti tangani kes dera, strok haba
    Ariff Amir Ali (kanan) bersama guru Mohd Razif Abdul Razak (tengah) dan rakannya
    Barbie Kumalasari Ngaku Tarif Endorse nya Ratusan Juta, Netizen: Siapa yg Mau Bayar?
    slidegossip.com – Barbie Kumalasari seolah tak ada hentinya membuat sensasi. Setelah heboh dgn
    Lucinta Luna Dimaki-Maki Raffi Ahmad Sampai Nangis Gara-Gara Rambutan! Settingan?
    slidegossip.com – Kabar mengejutkan datang dr Raffi Ahmad dan Lucinta Luna. Seperti dilansir

    Leave a reply "Minuman Kesihatan Utk Kekal Sihat dan Bertenaga drpada Genefood Broccoli Sprout"