Mee Goreng Power DK

Loading...

Mee Goreng Power DK

Resipi ***Mee Goreng Dahlia’s Kitchen***

****Resipi Untuk 1 1/2 Kilo Mee Kuning

BAHAN BAHAN KISAR ( Blend )

2 Biji Bawang Besar
1 Genggam Bawang Puteh
5 Biji Bawang Kecil
15 Batang Cili Kering ( citarasa masing2 )
Setengah Ibu Jari Halia

BAHAN BAHAN LAIN…

4 Sudu Makan (penuh) Tomato sauce
3 Sudu Makan Kicap Masin
1 Cawan Air
Garam Secukup Rasa
Daging Goreng ( dihiris )
Udang Basah ( dibuang kulitnya – Optional )
2 Biji Tamato ( dipotong dadu )
Fishcake
Crabstick
Taugeh
Sawi
Celery..

***Cara Cara memasak sila rujuk pada tuitorial video.

Terimakasih kerana sudi menonton dan Selamat Mencuba….
Ihklas Dari Saya Manfaat Untuk Semua…

Rating video: /5

Sumber video: Youtube

Loading...

Tags: #GORENG #Power

author
Author: 
    Resipi Masakan Turki (Hünkar Beğendi)
    Dalam program sebelumnya kami telah menyebutkan bahawa dlm masakan Turki terdapat sekurang-kurangnya seratus
    Biskut Kelapa Nestum
    Biskut Kelapa NestumBy Kak Wan @ ResipicitarasawanBahan-bahan250 gm marjerin200 gm gula kaster1 kuning
    7 Herba Itali Yg Anda Patut Kenali Sebelum Guna Utk Memasak
    7 Herba Itali Yg Anda Patut Kenali Sebelum Guna Utk MemasakDi thn-tahun awal
    Gulai Kari Ikan Kering Tumis Darat
    Hari ini saya ingin kongsikan intipati Kuliah Zohor oleh Ustazah Fadilah Yaacob tajuk
    1. author

      rdzyh rmln1 year ago

      kontena kau 🤣

      Reply
    2. author

      yatimah omar1 year ago

      Resepi yang sangat ikhlas yang pernah saya tonton

      Reply
    3. author

      Vivian Winho1 year ago

      NAK SEPINGGAN KAK

      Reply
    4. author

      Vivian Winho1 year ago

      kuali ko mcm best jenama boya ke ??

      Reply
    5. author

      Annee Wah1 year ago

      Salaam sis…. cara2 sis saya suka sbab saya pon buat cara yg sama….. buat lebih2 n bagi 3, simpan dlm beaks n masuk fridge. 👍🏻👍🏻😊

      Reply
    6. author

      marian chiu1 year ago

      Can you translate this into English?

      Reply
    7. author

      Indi111166 Bitell1 year ago

      Meleleh ae lio liat mie goreng kakak.ni

      Reply
    8. author

      Ella Richard1 year ago

      Kalau jauhkan sikit kamera tu lg clear nak tgk kak.. BTW, tq.. Nampak sgt sedap..😍

      Reply
    9. author

      Tiara Tiara1 year ago

      Saya letak cili sos sebab tak suka tomato sos

      Reply
    10. author

      Green Apple1 year ago

      Mmm yummy🤗😍

      Reply
    11. author

      Zulkarnaen mohd zakaria1 year ago

      Guna daging kisar boleh juga kan.

      Reply
    12. author

      Zulkarnaen mohd zakaria1 year ago

      Sedap tu, saya suka ni.

      Reply
    13. author

      Enah Ramli1 year ago

      Semoga Allah bgi sis lbh byk idea kreatif dlm mencipta resipi baru di samping mengekalkan resipi tradisi.Saya dpt rasakan sis Dahlia jujur dan ikhlas memberi ilmu.Apa adanya..lengkap dgn tip.Terima kasih banyak2.Cara presentation yg santai dan intonasi suara yg x jemu didengar.Keep it up sis.😊

      Reply
    14. author

      Dee Dee Tiara1 year ago

      slm sis DK.saya dah 4 x bt recepie ni tp.tukar2 dr mee goreng.lontong goreng dan macaroni goreng.semua d rumah suka tq sis.semoga Allah tambahkan rezekie mu.amin

      Reply
    15. author

      Jennifer Simon1 year ago

      doi gia saya ni kadazan dusun

      Reply
    16. author

      Yusri subki1 year ago

      sis, kalau ganti mee tu dengan spagetti boleh ke?

      Reply
    17. author

      Wan Salwani Abdullah1 year ago

      biasanya dlm berapa minit nak kene tumis smpai matang?

      Reply
    18. author

      Melrose Oriana1 year ago

      So far i have try your dishes super tasty and delicious. Thanks you ☺☺☺

      Reply
    19. author

      saidharris1 year ago

      Well done, well presented

      Reply

    Leave a reply "Mee Goreng Power DK"