Mee Goreng Basah

Loading...

Mee Goreng Basah

Bahannya :
500 gm mee kuning
400 gm sawi – dipotong
3 biji tomato – dipotong
2 ekor sotong – dipotong
1 pkt crab stick – dipotong
Fish cake rebus – dipotong
4 sdm sos tiram
6 sdm kicap pekat manis
2 sdm kicap cair
2 sdm cili kisar
1/2 jug air
2 ulas bawang putih,6 biji cili padi – ditumbuk

Cara masak :
Panaskan minyak kedalam kuali dn tumiskan bahan ditumbuk dn cili kisar hingga garing dn masukan sos dn juga air gaul rata dn biarkan menidih.. Bila da menidih masukan seafood dn biarkan sekejap dn masukan mee dn sawi gaul rata dn bolehlah masukan tomato biarkan sekejap padam….

Rating video: /5

Sumber video: Youtube

Loading...

Tags: #Basah #GORENG

author
Author: 
    Resipi Masakan Turki (Hünkar Beğendi)
    Dalam program sebelumnya kami telah menyebutkan bahawa dlm masakan Turki terdapat sekurang-kurangnya seratus
    Biskut Kelapa Nestum
    Biskut Kelapa NestumBy Kak Wan @ ResipicitarasawanBahan-bahan250 gm marjerin200 gm gula kaster1 kuning
    7 Herba Itali Yg Anda Patut Kenali Sebelum Guna Utk Memasak
    7 Herba Itali Yg Anda Patut Kenali Sebelum Guna Utk MemasakDi thn-tahun awal
    Gulai Kari Ikan Kering Tumis Darat
    Hari ini saya ingin kongsikan intipati Kuliah Zohor oleh Ustazah Fadilah Yaacob tajuk
    1. author

      noraswad yusuf1 year ago

      nti dh masak adik.post lagi🤣🤣🤣

      Reply
    2. author

      dolsemiyano1 year ago

      Thank you!! Dah lama tercari cari resepi mee goreng basah ni ☺️ kalau mee goreng biasa senang nak buat, tapi kalau basah tu dia macam susah sikit nak buat sedap macam kat kedai haha 😂😂

      Reply
    3. author

      Mr Amin1 year ago

      Nanti adeq post lagi 😂😂

      Reply
    4. author

      Muruku Powerrr1 year ago

      not bad sgt simple da mudah huh tpi sya lebih ske mee goreng biasa(kering) dn ske ltk kerang/togey/tofu ngn fishbol klo msk mee goreng mmg kne pkai sos tiram ke klo nk sdp sbb sya kt rumh msk sndiri mkn biasa pake sos manis merh tu je

      Reply
    5. author

      Roman Reigns Celop1 year ago

      Klau ade tukang rakam senang sikit nk masak tu 😅

      Reply
    6. author

      ain razak1 year ago

      mana garam nye tak letak ke ??

      Reply

    Leave a reply "Mee Goreng Basah"