Mee Goreng Basah

Mee Goreng Basah

Bahannya :
500 gm mee kuning
400 gm sawi – dipotong
3 biji tomato – dipotong
2 ekor sotong – dipotong
1 pkt crab stick – dipotong
Fish cake rebus – dipotong
4 sdm sos tiram
6 sdm kicap pekat manis
2 sdm kicap cair
2 sdm cili kisar
1/2 jug air
2 ulas bawang putih,6 biji cili padi – ditumbuk

Cara masak :
Panaskan minyak kedalam kuali dn tumiskan bahan ditumbuk dn cili kisar hingga garing dn masukan sos dn juga air gaul rata dn biarkan menidih.. Bila da menidih masukan seafood dn biarkan sekejap dn masukan mee dn sawi gaul rata dn bolehlah masukan tomato biarkan sekejap padam….

Rating video: /5

Sumber video: Youtube

Loading...

Tags: #Basah #GORENG

author
Author: 
    IKAN SIAKAP KUKUS TOMYAM
    Assalam buat semua..Ikan Siakap ini dr pemberian seorang kawan baik,Nik Rosli yg suka
    Percutian Singkat Ke Perlis
    Saya mengambil kesempatan utk ke luar daerah bersama Hubby pd hujung minggu 2
    Banana Cookies Bakal Jadi Biskut Raya Yg Viral Nih…
    Tengok rupa biskut ni alahai nampak comel aje. mcm pisang emas kuning dgn
    Sup Cendawan Shiitake Enak Berkrim…Ala-ala Ikea Super Ummph.
    Malam-malam ni kalau bosan nak mkn berat-berat, ummph syok betul kalau dpt hirup
    1. author

      noraswad yusuf11 months ago

      nti dh masak adik.post lagi🤣🤣🤣

      Reply
    2. author

      dolsemiyano11 months ago

      Thank you!! Dah lama tercari cari resepi mee goreng basah ni ☺️ kalau mee goreng biasa senang nak buat, tapi kalau basah tu dia macam susah sikit nak buat sedap macam kat kedai haha 😂😂

      Reply
    3. author

      Mr Amin11 months ago

      Nanti adeq post lagi 😂😂

      Reply
    4. author

      Muruku Powerrr11 months ago

      not bad sgt simple da mudah huh tpi sya lebih ske mee goreng biasa(kering) dn ske ltk kerang/togey/tofu ngn fishbol klo msk mee goreng mmg kne pkai sos tiram ke klo nk sdp sbb sya kt rumh msk sndiri mkn biasa pake sos manis merh tu je

      Reply
    5. author

      Roman Reigns Celop11 months ago

      Klau ade tukang rakam senang sikit nk masak tu 😅

      Reply
    6. author

      ain razak11 months ago

      mana garam nye tak letak ke ??

      Reply

    Leave a reply "Mee Goreng Basah"