Mee Goreng Basah

Mee Goreng Basah

Bahannya :
500 gm mee kuning
400 gm sawi – dipotong
3 biji tomato – dipotong
2 ekor sotong – dipotong
1 pkt crab stick – dipotong
Fish cake rebus – dipotong
4 sdm sos tiram
6 sdm kicap pekat manis
2 sdm kicap cair
2 sdm cili kisar
1/2 jug air
2 ulas bawang putih,6 biji cili padi – ditumbuk

Cara masak :
Panaskan minyak kedalam kuali dn tumiskan bahan ditumbuk dn cili kisar hingga garing dn masukan sos dn juga air gaul rata dn biarkan menidih.. Bila da menidih masukan seafood dn biarkan sekejap dn masukan mee dn sawi gaul rata dn bolehlah masukan tomato biarkan sekejap padam….

Rating video: /5

Sumber video: Youtube

Loading...

Tags: #Basah #GORENG

author
Author: 
    Tip Ikan Bilis Yg Dimasak Lebih Sedap dan Tak Liat
    Bagi peminat sambal, ikan bilis adalah salah satu bahan utama utk membuat sambal.
    Resipi Sambal Hitam Tomato Sedap Utk Berbuka Puasa
    Sedapnya Sambal Hitam Tomato ni. BAgi anda yg suka menu ni tapi susah
    Nikmat Berbuka Dgn Ikan Kembung Kukus Air Asam Pedas
    Ini resipi paling mudah tapi memang sedap. Yg penting cara membuat air asam
    Daging Black Pepper Berapi..Ada Berani. Sempoi Pedas Terangkat Rasanya.
    Daging lada hitam ni sebenarnya sajian fusion yg paling popular. Walaupun asasnya masakan
    1. author

      noraswad yusuf1 year ago

      nti dh masak adik.post lagi🀣🀣🀣

      Reply
    2. author

      dolsemiyano1 year ago

      Thank you!! Dah lama tercari cari resepi mee goreng basah ni ☺️ kalau mee goreng biasa senang nak buat, tapi kalau basah tu dia macam susah sikit nak buat sedap macam kat kedai haha πŸ˜‚πŸ˜‚

      Reply
    3. author

      Mr Amin1 year ago

      Nanti adeq post lagi πŸ˜‚πŸ˜‚

      Reply
    4. author

      Muruku Powerrr1 year ago

      not bad sgt simple da mudah huh tpi sya lebih ske mee goreng biasa(kering) dn ske ltk kerang/togey/tofu ngn fishbol klo msk mee goreng mmg kne pkai sos tiram ke klo nk sdp sbb sya kt rumh msk sndiri mkn biasa pake sos manis merh tu je

      Reply
    5. author

      Roman Reigns Celop1 year ago

      Klau ade tukang rakam senang sikit nk masak tu πŸ˜…

      Reply
    6. author

      ain razak1 year ago

      mana garam nye tak letak ke ??

      Reply

    Leave a reply "Mee Goreng Basah"