Manusia Kini Semakin Kejam

Hmmm mengucap panjang bila dengar berita mengenai kanak-kanak yg berusia 9 bulan telah didera. Bukan saja didera, malah hasil bedah siasat mendapati anak syurga tersebut telah dirogol. Allahuakhbar anak tu tak tahu apa-apa. Apa nak jadi la dgn manusia zaman sekarang ni. Bila dunia di akhir zaman kes sebeginilah yg akan sering kita dengar di corong media massa. Lepas satu, satu kes muncul. Nampaknya lepas ni pihak wajib perlu mencari jalan penyelesaian dan juga menggubal dan menguatkuasakan akta kanak-kanak yg sedia ada. 
Photo 1541941647021 1 - Manusia Kini Semakin Kejam
Kes sebegini bukanlah pertama kali kita dengar. Dah banyak kali dah, kalau korang masih ingat lagi kes kanak-kanak ditemui mati di dlm peti sejuk, angkara siapa? Pengasuh…. Bukanlah nak salahkan semua pengasuh, tak semua pengasuh macam tu. Tapi bila niat tu tak menghalalkan cara, mengasuh hanya semata kerana duit, bukannya disebabkan amanah ataupun tanggungjawab yg diberi. Kita pula tak blh nak salahkan ibu bapa kanak-kanak tersebut. Lagipun mereka dah mencuba yg terbaik dan jika mereka tahu perkara seperti ni jadi ke atas anak mereka, tentu mereka tak akan tinggalkan kepada pengasuh tersebut. Semuanya telah tertulis. Paling mengejutkan suami pengasuh tersebut yg menjaga anak itu selama ni. Memang speechless.
Kebanyakannya sekarang ni si ibu pula terpaksa bekerja membantu suami utk menampung kos sara hidup kini yg semakin tinggi. Anak-anak pulak terpaksa ditinggalkan dgn pengasuh, parents sekarang tiada pilihan. Dapat pulak pengasuh yg durjana macam ni. Hmmmmm tak tau nak kata apa. Speechless. Sayu je tengok muka anak syurga yg tak berdosa tu diperlakukan sebegitu. Mintak-mintak la si pelaku tu dikenakan hukuman yg setimpal dgn apa yg telah dilakukan.
Harap sangat la kerajaan mempertimbangkan semula utk membatalkan hukuman mati, jalankan hukuman mati ni bagi kes-kes tertentu dan kaji semula relevan atau tak mansuhkan hukuman ni. 
Dan satu lagi, ibu bapa pula kena alerts bila anak kita mula tunjukkan sikap yg pelik, kekadang tu bila anak tunjuk sikap pelik dan protes mungkin pd masa tu ada sesuatu yg ingin disampaikan tapi dia tak tahu nak sampaikan macam mana. Pd masa ni lah kita sbg ibu bapa dengar dan fahami apa yg si anak tu cuba sampaikan. 
Mintak-mintakla lepas ni tiada lagi kejadian seperti ni berlaku. Sedih sangat. Allah, lindungi kami, keluarga kami drpada mereka yg mempunyai niat tidak baik. Hentikan penderaan terhadap kanak-kanak.

Loading...

Tags: #Kejam #Kini #Manusia #Semakin

author
Author: 
    Setelah 2 Minggu Nikah, Ustad Terkenal Ini Baru Tahu Istrinya Ternyata Pria! Begini Caranya Menipu Sang Suami!
    slidegossip.com – Nasib apes dialami oleh seorang Ustad. Tak ada hujan tak ada
    Tak Kunjung Ada Panggilan Syuting Gara-Gara Corona, Artis Cantik Ini Mati Gantung Diri di Kipas Angin!
    slidegossip.com – Apa yg dilakukan artis cantik ini sungguh tak patut dicontoh. Gara-gara
    Bagai Disambar Petir! Mantan Pacarku Ternyata Menikah Dgn Adik Kandungku Sendiri!
    slidegossip.com – Sungguh pedih rasa sakit yg dialami wanita ini. Rasanya bagai disambar
    Tak Sudi Jatuh ke Pelukan Wanita Lain, Ibu Ini Nekat Menikahi Putra Kandungnya Sendiri!
    slidegossip.com – Seorang wanita yg sudah hidup menjanda selama 12 thn merasa memiliki

    Leave a reply "Manusia Kini Semakin Kejam"