Ketahui 5 Langkah Mudah Utk Membuat Aduan Kepada Perokok Yg Melanggar Arahan

Ketahui 5 Langkah Mudah Utk Membuat Aduan Kepada Perokok Yg Melanggar Arahan|| Salam semua, nampaknya rakyat Malaysia memberikan respon yg baik tentang usaha kerajaan dlm menangani isu – isu tentang merokok. Tidak kurang juga ada yg pandang sinis. Sudah lumrah ada yg suka dan ada yg tak suka. Sudah sedia maklum 1 Januari 2019 lepas tarikh yg telah berkuat kuasa utk semua tempat mkn diwarta sbg tempat larangan merokok.

Isu dah lama kan pasal merokok ni, tak habis – habis. Merokok tu tak salah bagi yg tak sayang diri la. Kalau sayang diri sendiri berhenti lah merokok. Dah tahu kan merokok itu berbahaya juga bukan utk tuan badan sendiri, orang sekeliling pun sedut asap rokok blh terkena pelbagai penyakit pula.

49371758 10155780774916237 1286139879616413696 n 1 - Ketahui 5 Langkah Mudah Utk Membuat Aduan Kepada Perokok Yg Melanggar Arahan

Kalau nak merokok jangan jadikan tempat mkn yg penuh dgn orang awam dijadikan tempat lepak nak merokok. Jangan penting diri sendiri. Harap dgn larangan merokok macam ini tidak menganggu lagi orang awam terutamanya bayi, kanak- kanak dan ibu mengandung.

Semalam ternampak di facebook page Kementerian Kesihatan Malaysia keluarkan infografik seperti di atas. Tak tahu pula yg kita pun blh buat aduan sekiranya ternampak perokok yg degil merokok di premis – premis yg berkaitan. Rasanya tak senang duduk perokok ni, takut ada individu yg ambil gambar tanpa sedar.

Ketahui 5 Langkah Mudah Utk Membuat Aduan Kepada Perokok Yg Melanggar Arahan 

1. Pastikan nama restoran dan lokasi (alamat ) yg betul
2. Kemudian ambil gambar perokok yg sedang merokok di dlm premis
3. Pastikan waktu dan tarikh dirakamkan
4. Pastikan tiada papan tanda larangan merokok dlm premis
5. Kumpulkan ke semua bukti di atas dan hantar aduan ke hotline di 010 8608949. Nombor ini hanya digunakan utk pesanan sahaja dgn menghantar gambar serta bukti perokok yg merokok di kawasan larangan merokok. Atau nombor 03 88924530 hanya utk panggilan waktu pejabat sahaja

Buat masa sekarang, satu usaha yg bagus dr Kementerian Kesihatan Malaysia dlm menangani isu perokok yg merokok terutamanya di tempat awam.

Dan diharap juga, perokok di luar sana mengikut arahan yg telah dikeluarkan, bersedia utk menjadi individu yg patuh kepada arahan. Kalau nak gaya hidup sihat, merokok tak perlu pun. Sayangilah nyawa anda dan sayangilah insan yg tersayang.


Loading...

Tags: #Aduan #Arahan #Kepada #Ketahui #langkah #Melanggar #Membuat #Mudah #Perokok

author
Author: 
    Kabur Dari Ibu Tiri yg Kejam, Gadis 14 Thn Ini Malah Diperkosa 6 Pria Selama 2 Hari!
    slidegossip.com – Seorang gadis remaja malang menjadi korban pemerkosaan yg dilakukan oleh 6
    Bangkrut Gara-Gara Corona, Pengusaha Muda Ini Sewa Pembunuh Bayaran Demi Uang Asuransi!
    slidegossip.com – Seorang pengusaha muda nekat melakukan tindakan tak terduga. Berawal dr kondisi
    Aktor Tampan Ini Dituntut Karena Memperkosa 3 Wanita! Pengacara: Kami Yakin Dia Akan Dibebaskan!
    slidegossip.com – Aktor tampan asal Amerika, Danny Masterson dituntut atas tuduhan pemerkosaan yg
    ABG Ngaku Diperkosa Pria Tak Dikenal Saat Mabuk! Baru Lapor Polisi Setelah Hamil 6 Bulan!
    slidegossip.com – Alangkah baiknya utk selalu bersikap hati-hati terhadap orang tak dikenal. Jangan

    Leave a reply "Ketahui 5 Langkah Mudah Utk Membuat Aduan Kepada Perokok Yg Melanggar Arahan"