Jeruk Mangga Asam Boi

Assalamualaikum wbt..

Jeruk mangga asam boi dah jadi satu fenomena baru sekarang ni. Rata2 bercerita pasal JMAB. Baru tengok gambar je dah blh melelehkan air liur kita, apatah lagi kalau dah ada kat depan mata…

Bagi sesiapa yg teringin nak buat sendiri JMAB ni, silakanlah..

Bahan2

1) Mangga muda (boleh juga digantikan dgn epal, betik, jambu batu dll)
2) Gula (lebihkan pun tak apa)
3) Secubit garam
4) Asam Boi
5) Cili

Senang jer kan bahan2nya… siapa2 yg memang ada tanam pokok mangga kat depan rumah tu, silalah petik sekarang.. kalau korang taknak buat pun takper, mangga tu korang bagi kat admin pun takper.. hahaha!

10449159 10152793058934738 8388519521123057555 n 1 - Jeruk Mangga Asam Boi

-Admin-


Loading...

Tags: #ASAM #Jeruk #Mangga

author
Author: 
    Cara Masak Bihun Goreng Kecap yang Praktis dan Nikmat Menggoda
    Bingung mau sarapan apa hari ini? Mama Punya Cerita Vlog akan membagikan ide
    Tutorial memasak – sate telur gulung bikin ketagihan
    Rating video: /5 Sumber video: Youtube
    Cara Masak Rendang Ayam
    jenis masakan padang yang pasti ada diwarung padang. dengan menggunakan ayam kampung terasa
    Resep Cara Memasak Ayam Kecap Enak
    Video ini menjelaskan bagaimana tentang resep dan cara memasak Ayam Kecap yang enak.

    Leave a reply "Jeruk Mangga Asam Boi"