Drama Novel Split

dramaBsplit - Drama Novel Split



Salam drama.
Drama adaptasi terbaharu. -SPLIT
Tayangan: Astro Citra



Sinopsis:
MARYAM, gadis yg umurnya kian lanjut usia dan belum terbuka pintu hatinya buat sang arjuna setelah pernah dikecewakan…Sehinggalah dirinya mula didatangi seseorang yg baik bicaranya, murah dgn senyumannya. Tanpa diduga, mereka berdua menetap di bawah satu kondo yg sama!

“Kenapa saya tak pernah nampak awak?” – MIKAEL

“Resident kat sini mungkin beribu. Probability awak nak terserempak dgn saya macam satu nisbah tujuh ribu. So, memanglah kita tak pernah terserempak.” – MARYAM

Hari demi hari pun berganti sehinggalah karakter yg berbeza dlm tubuh yg sama buat pertama kali muncul di hadapan Maryam! Jejaka penuh misteri itu kadang-kadang blh berubah menjadi seorang pemarah, kasar, jahat dan semua sikap mazmumahlah senang cakap!

“Hoi? Kau hoikan aku? Aku ada nama okey. Nama aku bukan hoi. Hafez. H-A-F-E-Z. Hafez.” – HAFEZ



“Mikael, tak payah nak main-mainlah! Siang tadi awak tak buat perangai macam ni pun.” – MARYAM

Persoalan mula bermain di minda Maryam. Siapa MIKAEL? Dan siapa pula HAFEZ? Belum lagi reda hal Mikael dan Hafez, muncul pula karakter kanak-kanak bernama Adam yg mencari ibunya! Bertambah kalut Maryam jadinya! Siapa pula ADAM? Perhubungan Mikael dan Maryam semakin rapat dan hampir beralih ke gerbang perkahwinan setelah desakan drpada ayah Maryam yg tak habis-habis meminta supaya Maryam segera berkahwin. Pd waktu itu, Maryam merasakan Mikael calon yg paling layak. Setelah berkahwin, ada lagi kejutan yg dialami Maryam. Kejutan apakah itu? Ada tiga sahajakah personaliti Mikael? Akan tersingkapkah lagi personaliti Mikael yg belum diketahui Maryam? Mampukah Maryam terus hidup dgn karakter-karakter lain Mikael? Semuanya akan terjawab dlm Split

dramaBsplitBshukriByahya - Drama Novel Split
Dhia
dramaBsplitBshukriByahya 1 - Drama Novel Split
dramaBsplitBshukriByahya 2 - Drama Novel Split
Maryam
dramaBsplitBshukriByahya 3 - Drama Novel Split


Admya:

Kecelaruan personaliti (split personality) atau  disebut “Dissociative identity disorder” merupakan salah satudiagnosis psikiatri dan menerangkan keadaan dimana seseorang itu memaparkan identiti yg berbeza ataupersonaliti yg berbeza. Kecelaruan personaliti ini merupakan salah tu drpada penyakit psikologi. Kecelaruan personaliti dlm maksud mudah ialah apabila seseorang mempunyai dua atau lebih personaliti dlm masa yg berbeza. Kadangkala mereka akan muncul baik, dan tanpa sebarang amaran mereka akan berubah menjadi seorang yg negatif

follow admin di facebook

Loading...

Tags: #drama #Novel #Split

author
Author: 
    Drama Terbaik Dariku Episod 8 | Episod 9 | Episod 10- Samarinda TV3
    Drama Terbaik Dariku Episod 8 | Episod 9 | Episod 10- Samarinda TV3
    Selafaz Cinta Episod 5 | Episod 6 | Episod 7 | Episod 8 | Episod 9
    Selafaz Cinta Episod 5 | Episod 6 | Episod 7 | Episod 8
    Apa Beza Filem ‘One Two Jaga’ Versi Tanpa Potongan Di Netflix Dan Versi Wayang?
    One Two Jaga kini sudah ditayangkan di Netflix bermula 1 Disember 2018. Filem
    Kerana Dia Manusia Biasa
    Drama adaptasi novel – Kerana Dia Manusia Biasa,akan datang di TV3. Kita Sneakpeek

    Leave a reply "Drama Novel Split"