Darah Satria (1983) .. filem patriotik melayu lama

Darah Satria (1983) ..  filem patriotik melayu lama

filem patriotik sempena merdeka.legend movie ni
klik sini https://mp3digitalsupersound.blogspot.my/ untuk lebih menarik.. JANGAN LUPA SUBSCRIBE MY CHANNEL. Terima Kasih

Rating video: /5

Sumber video: Youtube

Loading...

Tags: #1983 #Darah #Filem #lama #Melayu #patriotik #Satria

author
Author: 
    Ini Video Rasmi Majlis Perkahwinan Sultan Muhammad V dan Oksana Voevodina
    Beberapa keping foto rasmi majlis perkahwinan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V kembali tersebar
    “Dia Ada Dua Ibu, Doa Ibu Yg Hebat.” – Rata-Rata Puji Erra Fazira Sambut Hari Lahir Anak Bersama Laudya Cynthia Bella.
    Puteri tunggal kepada aktres jelita Erra Fazira, Engku Aleesya baru saja menyambut ulang
    Alamak! Misai Dah Tumbuh La. Ini Jawapan Bersahaja Dari Nur Sajat Apabila Ditanya Tentang Bulu Halus Di Atas Bibir Montok Beliau.
    Ramai peminat terkejut,Jutawan kosmetik dan penyanyi Nur Sajat baru-baru in, dilaporkan mengidap peny4kit
    Rock Bro! Full Movie
    Rock Bro! merupakan sebuah filem arahan Mamat Khalid yg dibintangi oleh Khir Rahman, Soffi Jikan, Pekin Ibrahim dan Azmi
    1. author

      swasla sabah1 year ago

      ALHAMDULILAH WALAUPUN TAK MASUK TENTERA DARAT NAMUN AKU DAPT BERHIDMAT SEBAGAI TLDM DAN BERSARA SEKARANG SMBUNG KE COSGUARD MALAYSIA

      Reply
    2. author

      Dr Hjh Nurhaily1 year ago

      Nak cari calon askar lah.. Ada ker..

      Reply
    3. author

      joe demoblack83 Joe demoblack1 year ago

      Yg aku hairan sgt bila movie perang askar tu .knpa jurukemera dlm movie tu xkena tembak hhaaaaa……

      Reply
    4. author

      Zafron Ayob1 year ago

      Terbaeklah cerita tentera dulu..x macam cite skrg byk kisah cinta aje…

      Reply
    5. author

      Miss D1 year ago

      Love it.. tonton walau berkali-kali ulang tak pernah jemu

      Reply
    6. author

      Rosmawati Ismail1 year ago

      saya minat kerjaya Tentera 🙂

      Reply
    7. author

      Nina Nahar1 year ago

      Aku bangga jd anak tentera yg pernah brbakti utk negara walaupun x brpeluang ikut jejaknya… salute allahyarham kpl.Razali 21 regimen gerakhas sg.udang melaka 70-91

      Reply
    8. author

      Koruwan Wan1 year ago

      nk masuk askar hati Kna kental…. tahan lasak……tahan Kna maki…….

      Reply
    9. author

      Indahnya Indonesia1 year ago

      Bagus filmnya….salam dari Indonesia.

      Reply
    10. author

      Mohd Hakimi Hashim1 year ago

      musuh yg telah mengkianati keamanan negara kita tentang habis-habisan jgn biar mereka bertapak di bumi tercinta ini…biar kita mandi peluh jgn kita mandi darah..kita dah lama bersedia. .1 peluru untuk 1 nyawa….memang terbaikkk lah teks ni…membakarkan lg semangat RAMD . .

      Reply
    11. author

      Harman Tino1 year ago

      Salute pada semua anggota tentera yg masih berkhidmat dan yang sudah bersara..jasa dan pergorbanan anda semua sungguh mulia..filem ini boleh menaikkan semangat juang pada anggota tentera..harap pihak rtm atau astro dpt di siarkan cerita patriotik begini lg..

      Reply
    12. author

      wira licik1 year ago

      Citer pembakar semangat…

      Reply
    13. author

      AsRiE CaL RsV4 aRms selangor Zajuli KadriZH1 year ago

      Sye simpan cerita ini utk arwah datuk sye seorg bekas anggota tentera baki mian@a.dato galak…ia memberi semangat kpd saya

      Reply
    14. author

      Muhammad Taufiq1 year ago

      Kuar air mata aku nengok cite ni 😂

      Reply
    15. author

      salsa Isabella1 year ago

      Darah satria .punya lama dok cari filem nie jumpa juga aishh tq admin

      Reply
    16. author

      Ja Mobile1 year ago

      Brore.y

      Reply
    17. author

      Norzilawati Che Nu Wati1 year ago

      muzik pancaragam tu la yang selalu dijadikan muzik latar pebarisan hari sukan sekolah.teringat pulak zaman sekolah bila toton part yang askar laut tu

      Reply
    18. author

      Saarie Amrie1 year ago

      tolonglah jangan padam(delete) video ni… kekalkan untuk tontonan generasi selepas kami…

      Reply
    19. author

      Aiman Zoro1 year ago

      Kenapa cerita macam ni dah xde kat tv?? Sekarang ni drama cinta je lebih…😑😑😑

      Reply
    20. author

      Faizul Azroy1 year ago

      Filem ini filem kegemaran aku sejak dari kecik lg.. sbbnye watak utama lakonan aman shah adalah bersempena nama arwah abah aku.. Capt (B) mohamad Ariff bin Che hassan (T 3xxxx06). unifon yg dipakai oleh aman shah adalah milik arwah abah aku.. anggota dlm unit ini juga adalah unit arwah abah..jalan cerita filem ini hampir sama dengan kisah hidup arwah abah.. cthnye panggilan lt arip adalah pgglan populer di kalangan pegawai dan anggota bawahan.. pegawai pemerintah dlm filem ini jga adalah pegawai pemerintah arwah abah.. akhir cite ini lt ariff (lakonan aman shah) buta terkena periok api tetapi arwah abah ditembak di kepala tapi allhamdullih arwah selamat sbb peluru tu kena topi besinye..

      Reply

    Leave a reply "Darah Satria (1983) .. filem patriotik melayu lama"