CUCUR LABU MANIS

Loading...

014 2 - CUCUR LABU MANIS

          Assalamualaikum…salam sejahtera buat semua teman…
Kengkawan pernah tak mkn cucur labu.Pasti ramai yg biasa mkn kan..Sedapkan…Sape yg tak pernah mkn tu ..pekata jom cuba buat..Kalau dah buat sekali pasti nak buat berkali-kali…
          Oklah jom Uj kongsikan resepinya.Uj kalau buat cucur labu ni suka dikukus jer labunya.Boleh juga direbus.mana yg senang la kan…
          Dlm membuat cucur labu manis ni sukatan nya Uj main agak-agak jer cam kita buat cucur tepung juga…Tapi bagi kengkawan yg belum pernah buat dan teruja nak mencuba ..okeyla Uj kongsikan resepinya…

021 - CUCUR LABU MANIS

Bahannya:

1 cwn labu manis dilecek
1 cwn tepung gandum ( blh ditambah jika perlu)
4 sudu besar gula ( blh tambah jika suka manis)
sdikit garam
sedikit air (ikut kesesuaian tepung )
minyak utk menggoreng

Caranya:

1.    Satukan tepung ,labu lecek ,garam serta air.
2.    Gaul kesemua bahan sehingga serata.Kalau bancuhan keras blh ditambah sedikit air…dan
       jika adunan lembek blh ditambahkan sedikit tepung.
3.    Panaskan minyak.
4.    Bila minyak dah panas jemput sedikit adunan tadi dgn menggunakan tangan dan terus
       masukan aduanan kedalam minyak yg panas.Berhati-hati agar tangan tak tercelup kedalam
       minyak.
5.    Buat lah sehingga aduanan habis…
6.    Masaklah sehingga adunan menjadi kekuningan.Toskan minyaknya dan blhlah dihidangkan..

018 - CUCUR LABU MANIS

Uj kalau membuat cucur suka menggunakan tangan..sebabnya cucur tu akan menjadi bulat-bulat jer
berbanding dgn meggunakan sudu…Walau bagaimana pun terpulanglah pd cara memasingkan…

024 1 - CUCUR LABU MANIS

            Okey  Enjoyy…

BC0AB89BF17C02E91A0D7295C3BA4747 5 - CUCUR LABU MANIS

Loading...

Tags: #Cucur #Labu #Manis

author
Author: 
    Resipi Masakan Turki (Hünkar Beğendi)
    Dalam program sebelumnya kami telah menyebutkan bahawa dlm masakan Turki terdapat sekurang-kurangnya seratus
    Biskut Kelapa Nestum
    Biskut Kelapa NestumBy Kak Wan @ ResipicitarasawanBahan-bahan250 gm marjerin200 gm gula kaster1 kuning
    7 Herba Itali Yg Anda Patut Kenali Sebelum Guna Utk Memasak
    7 Herba Itali Yg Anda Patut Kenali Sebelum Guna Utk MemasakDi thn-tahun awal
    Gulai Kari Ikan Kering Tumis Darat
    Hari ini saya ingin kongsikan intipati Kuliah Zohor oleh Ustazah Fadilah Yaacob tajuk

    Leave a reply "CUCUR LABU MANIS"