CUCUR LABU MANIS

014 2 - CUCUR LABU MANIS

          Assalamualaikum…salam sejahtera buat semua teman…
Kengkawan pernah tak mkn cucur labu.Pasti ramai yg biasa mkn kan..Sedapkan…Sape yg tak pernah mkn tu ..pekata jom cuba buat..Kalau dah buat sekali pasti nak buat berkali-kali…
          Oklah jom Uj kongsikan resepinya.Uj kalau buat cucur labu ni suka dikukus jer labunya.Boleh juga direbus.mana yg senang la kan…
          Dlm membuat cucur labu manis ni sukatan nya Uj main agak-agak jer cam kita buat cucur tepung juga…Tapi bagi kengkawan yg belum pernah buat dan teruja nak mencuba ..okeyla Uj kongsikan resepinya…

021 - CUCUR LABU MANIS

Bahannya:

1 cwn labu manis dilecek
1 cwn tepung gandum ( blh ditambah jika perlu)
4 sudu besar gula ( blh tambah jika suka manis)
sdikit garam
sedikit air (ikut kesesuaian tepung )
minyak utk menggoreng

Caranya:

1.    Satukan tepung ,labu lecek ,garam serta air.
2.    Gaul kesemua bahan sehingga serata.Kalau bancuhan keras blh ditambah sedikit air…dan
       jika adunan lembek blh ditambahkan sedikit tepung.
3.    Panaskan minyak.
4.    Bila minyak dah panas jemput sedikit adunan tadi dgn menggunakan tangan dan terus
       masukan aduanan kedalam minyak yg panas.Berhati-hati agar tangan tak tercelup kedalam
       minyak.
5.    Buat lah sehingga aduanan habis…
6.    Masaklah sehingga adunan menjadi kekuningan.Toskan minyaknya dan blhlah dihidangkan..

018 - CUCUR LABU MANIS

Uj kalau membuat cucur suka menggunakan tangan..sebabnya cucur tu akan menjadi bulat-bulat jer
berbanding dgn meggunakan sudu…Walau bagaimana pun terpulanglah pd cara memasingkan…

024 1 - CUCUR LABU MANIS

            Okey  Enjoyy…

BC0AB89BF17C02E91A0D7295C3BA4747 5 - CUCUR LABU MANIS


Loading...

Tags: #Cucur #Labu #Manis

author
Author: 
    Resepi & Cara Masak Sambal Nasi Lemak Sedap
    Resepi sambal nasi lemak #airtanganamelia Bawang merah (lebih pun takpe) Bawang putih (sedikit)
    Chinese Vegetable Stir Fry Recipe | iCookAsia
    Bring a pop of colour to any meal with this delicious Chinese Vegetable
    Viral Resepi Ayam Goreng Cili Padi
    Resepi ayam goreng cili padi… simple tapi sedap yakmat Bahan2: Ayam Kunyit Garam
    Tutorial memasak – telur crispy nyammi
    Rating video: /5 Sumber video: Youtube

    Leave a reply "CUCUR LABU MANIS"