Ciri -Ciri Kawan Yg Baik

Loading...

IMG 20180818 185226 1 - Ciri -Ciri Kawan Yg Baik
Setiap kawan yg kita kenal tidak kira kawan rapat atau kawan biasa sedikit sebanyak blh mempengaruhi kehidupan kita. Setiap manusia di muka bumi ini pastinya memiliki sahabat atau kawan dlm kehidupan kita, sebab kehadiran mereka ini amat diperlukan bukan sahaja ketika susah sahaja tetapi ketika kita senang juga.
Nieyl tak blh bayangkan kalau nieyl hidup tanpa mengenali erti kawan ataupun tiada kawan langsung. Macam agak mustahil je tak ada kawan kan, tapi macam mana orang blh hidup tanpa berkawan dgn manusia lain..hmmmm…

Mak dan ayah terutamanya selalu pesan dekat kita kan, berkawan dgn orang yg baik-baik, yang sentiasa mengajak kita ke arah kebaikan. Sbg contoh pilih kawan yg tidak meninggalkan solat dan tahu menghormati orang yg lebih tua. Sebab ianya kan menjadi ikutan sepanjang masa. 
Bila umur meningkat kita akan menjadi kawan yg baik yg mana kawan yg sedia berkongsi ataupun kawan yg menjadi pendengar setia yg akan mendengar masalah kita bila-bila masa yg diperlukan dan dia mampu menjadi pembimbing di saat kita menghadapi masalah. Pembimbing yg nieyl masukkan tu ke arah yg positif lah. Kalau yg selalu bagi idea dan cadangan yg merepek-repek tu bukan niat nak membantu itu nak menjahamkan hidup kita. Better jauhi kalau dapat kawan begitu ya.
Untuk nieyl, kawan yg baik atau sahabat tu macam seorang ibu yg sentiasa mengambil berat tentang anaknya. Begitu juga kawan atau sahabat yg sentiasa menjaga antara satu sama lain. Bersahabat tidak semestinya perlu jumpa setiap hari. Zaman sekarang ni dah canggih, blh buat video call, blh whatsapp dan sbgnya. Kalau kita ikhlas dlm persahabatan,Insya’Allah persahabatan akan berkekalan sampai bila-bila.

Nieyl sendiri ada beberapa sahabat yg sentiasa di hati.Semoga persahabatan sentiasa di ingati dan sentiasa menjadi kenangan terindah dlm hidup bersahabat.

Loading...

Tags: #Baik #Ciri #Kawan

author
Author: 
    Wajah Berubah Makin Cantik Setelah Bengkak, Via Vallen Operasi Plastik?
    slidegossip.com – Belum lama ini pedangdut Via Vallen menghebohkan publik dgn perubahan penampilannya
    Gebetan Baru Luna Maya Lebih Kaya dan Berkelas dr Reino Barack? Ini Deretan Bisnisnya!
    slidegossip.com – Meski Luna Maya sudah beberapa kali menegaskan kalau statusnya dgn Ryochin
    Setelah 7 Thn Menikah, Ustad Abdul Somad Diam-Diam Sudah Ceraikan Sang Istri!
    slidegossip.com – Ulama kondang Ustad Abdul Somad (UAS) tiba-tiba saja membawa kabar mengejutkan.
    Diketahui Pindah Agama Thn Ini, Tapi Salmafina Ngaku Sudah 2 Kali Rayakan Natal!
    slidegossip.com – Nama Salmafina Khairunnisa sempat menghebohkan publik di thn ini ketika ia

    Leave a reply "Ciri -Ciri Kawan Yg Baik"