CARA UNTUK KEMASKINI BUKU AKAUN TABUNG HAJI

Loading...

ASSALAMUALAIKUM..

cara utk kemaskini buku akaun tabung haji

Salam semua, Salam Jumaat, dah penghujung thn dah. Masa begitu pantas. Hari ini, nak sentuh pulak pasal kemaskini buku akaun tabung haji, Biasanya kalau cakap kemas kini, mesti nak tahu dividen dapat berapa hii.. Dah lepas ya bab dividen ni, kita tunggu thn depan pulak. hii.

Dah lama kemas kini sebenarnya, cuma nak cerita kat sini, ada cara lain nak kemaskini buku akaun, sekiranya kita sendiri ada hal lain. Tak dapat nak datang kat Tabung haji. Kalau yg ada masa blh lah pergi sendiri utk kemaskini buku akaun kan.

Kalau yg tak ada masa atau ada hal lain, korang blh isi borang dan minta tolong orang lain utk kemaskini buku akaun kita. Kalau kita zaman kanak – kanak, bonda lah yg tolong kemaskini buku akaun Tabung Haji sebab masih bawah jagaan kan.

Maksudnya di sini, urusan utk mengemaskini buku akaun di Tabung Haji hanya blh dilakukan oleh individu seperti di bawah :

1. Pemegang akaun sendiri

2. Ibu bapa atau penjaga kanak – kanak di bawah jagaannya. Tetapi bagi pemegang akaun yg tidak dapat hadir ke kaunter bagi tujuan utk kemaskini buku akaun simpanan, blh wakilkan kepada pihak ketiga dgn syarat membawa bersama Borang Kebenaran Wakil Kemaskini Buku Akaun SimpananTabung Haji yang ditandatangani pemegang akaun.

Contoh kes Wani dulu, Wani wakilkan kat abah sebab tak ada masa terluang nak pergi Tabung Haji. Kebetulan abah nak pergi Tabung Haji, dah isi borang siap – siap, serah kat dia, jangan lupa bagi buku akaun kita. Lupa pulak nak ambil gambar borang tu. Tapi sebelum tu kena pergi ambil borang dulu kat Tabung Haji lah kalau tak ada dekat yg ada borang – borang banyak – banyak tu, mungkin blh minta depan kaunter.

Nak wakilkan tu kena orang yg blh dipercayai lah ya. Itu sajalah ya, yg mana belum tahu lagi. hii.. Selalu Tabung Haji ni ramai orang, Kalau ada pilihan macam ni, ambil borang dulu, wakilkan kat orang yg blh pergi utk masa yg lain.


Carian Berkaitan

tidak tukar akaun tabung haji kanak kanak
Loading...

Tags: #Akaun #BUKU #Cara #Haji #KEMASKINI #Tabung #untuk

author
Author: 
    Fakta , Gambar Dan Foto Rio Tengker Kakak Nagita Slavina Yg Jarang Terekspose!
    Fakta Dan Gambar Rio Tengker, Saudara Nagita Slavina Dan Caca Tengker – Byk
    Ini 10 Smartphone Dgn Tingkat Radiasi Terendah
    Beberapa waktu lalu, kita telah membahas 10 smartphone dgn radiasi tinggi yg berpotensi
    Awas, Ini Daftar 10 Smartphone Dgn Radiasi Tertinggi
    Radiasi smartphone beberapa thn lalu menjadi momok yg ditakuti oleh kebanyakan orang. Byk

    Leave a reply "CARA UNTUK KEMASKINI BUKU AKAUN TABUNG HAJI"