CARA REBUS KETUPAT NOXXA LAGI CEPAT DAN MUDAH

Loading...

ASSALAMUALAIKUM..

cara rebus ketupat noxxa lagi cepat dan mudah

CARA REBUS KETUPAT NOXXA LAGI CEPAT DAN MUDAH || Lama dah peram gambar, gambar semasa hari raya lagi. Ini bukan ada resepi ya, tak pandai pun nak anyam ketupat :D. Ketupat pulut  yg ditempah tapi tak masak lagi, sebab ketupat yg tempah tak direbus lagi. Kalau nak ambil simpan frozen pun blh. Biasanya, ketupat ini, bonda lah yg tempah.

Disebabkan tak masak lagi, jadi terpaksa kena rebus. Nasib baik ada noxxa. Lagi memudahkan kerja. Sekarang ketupat pulut kalau request yg tak rebus siap pun blh dah, kiranya kita rebus sendiri sampai masak,lembik leik jik orang Kelantan cakap hii..Kalau tempah banyak semua nak kena rebus siap masak takut nanti tak habis. Kalau kaedah biasa, kena rebus dgn air banyak sampai lah air tu kering, kalau orang nak meniaga elok lah buat macam tu.

Yang nak rebus dlm noxxa, atau periuk tekanan lain, pun blh, asalkan rebus sampai masak, Orang kata rebus sampai pulut tu jadi kembang. Kadang- kadang ada setengah pulut tu direbus tak sampai kembang – sekembangnya, jadi butir beras, yg tu memang tak sedap mkn lah.

20180617 113451 01 - CARA REBUS KETUPAT NOXXA LAGI CEPAT DAN MUDAH

Kali ini rebus HP sampai 26 minit. 😀 Bonda tak puas hati bila kita cakap nak buat 15 minit. Dia takut tak kembang pulut tu hii. Tak apa lah lama asalkan masak sudah. Sebelum ini dah ada pun entri ini, blh tengok di SINI,

20180617 122122 01 - CARA REBUS KETUPAT NOXXA LAGI CEPAT DAN MUDAH

Ketupat pulut yg dah siap direbus, sejatkan sekejap 

20180617 125640 01 - CARA REBUS KETUPAT NOXXA LAGI CEPAT DAN MUDAH

Kemudian ketupat pulut kena lah goreng nak bagi kulit ketupat kering supaya tahan lama sikit. Jom tonton video, siap buat video :). Jemput tonton, kalau nak lagi jemput subscribe juga . Terima kasih..

                         

Loading...

Tags: #Cara #Cepat #ketupat #LAGI #Mudah #Noxxa #Rebus

author
Author: 
    Guru lelaki maut ketika water rafting
    Gambar hiasan via MyAdventureHost GOPENG 15 Sept. – Seorang guru lelaki mati lemas
    8 Tips Lindungi WhatsApp Dari Hacker Nakal
    WhatsApp adalah aplikasi perpesanan terpopuler. Bagaimana tidak, jumlah pengguna aktif blnannya lebih dr
    Tips Pilih Tilam Yg Betul Utk Masalah Tulang Belakang
    Assalamualaikum… Tidur tu satu nikmat. Lagi-lagi lps satu hari suntuk kerja atau buat aktiviti
    Pengenalan Guru Nadi Negara angkat martabat guru – Maszlee
    Malah, kata beliau, KPM akan turun pdng ke setiap negeri di Malaysia utk

    Leave a reply "CARA REBUS KETUPAT NOXXA LAGI CEPAT DAN MUDAH"