CARA GORENG KEROPOK LEKOR GUNA AIR FRYER

 ASSALAMUALAIKUM..

20180708 214629 LLS 01 - CARA GORENG KEROPOK LEKOR GUNA AIR FRYER

                     
CARA GORENG KEROPOK LEKOR GUNA AIR FRYER || Salam semua, selamat bercuti ada yg masih mood bercuti. Semalam hari Keputeraan Agong kita Sultan Muhammad V. Hari Selasa ini cuti Muharram pulak. Apapun Selamat bercuti lah ya.

Siapa eh suka mkn keropok lekor, Sejak goreng guna air fryer ni, memang tak ada dah minyak lebihan banyak simpan dlm kuali. hii. Senang kerja sikit. Lagipun, bila dah goreng sama macam goreng dlm minyak banyak. Seingat dulu, kalau dah habis goreng keropok lekor dlm kuali ini, mula lah pening nak simpan lebihan minyak tu kan. Mesti korang pun ada masalah yg sama. Kalau yg suka mkn keropok lekor tu,wajib lah ada air fryer ni.

Nak goreng keropok lekor ni, kalau tak nak kering, spray – spray lah minyak ya. takut kering. Biasa buat memang spray minyak sikit. Oklah tu spray – spray jerr tu, bukan tenggelam minyak kan hii..Kalau nak lagi keropok lekor ni nampak garing, potong nipis – nipis, Wani suka potong nipis dan sederhana panjang sikit. Kalau tebal tak berapa nak suka hii.

CARA GORENG KEROPOK LEKOR GUNA AIR FRYER 

1. Keropok lekor di potong panjang sederhana
2. Letak dlm basket air fryer, spray kan sikit minyak dan keropok tu jangan letak banyak sangat.
3. Tutup basket dan pusing tombol suhu ke 180 C dan masa 25 minit.
4. Dlm tempoh 25 minit, balik – balikkan ya. insyaAllah garing elok kalau tak berapa nak garing blh tambah masa.
5. Hidangkan panas – panas

Jemput tonton video di bawah cara goreng keropok lekor guna air fryer

                         


Loading...

Tags: #Cara #FRYER #GORENG #Guna #KEROPOK #LEKOR

author
Author: 
    Seperti Kisah Sangkuriang, Ibu Ini Menikahi Anak Kandungnya Sendiri Setelah Sang Suami Meninggal!
    slidegossip.com – Kisah Sangkuriang yg mencintai ibu kandungnya sendiri, ternyata juga terjadi di
    Istri Kerja Kumpulkan Uang Buat Beli Rumah, Suami Malah Asyik Selingkuh Dgn Ibu Mertua!
    slidegossip.com – Kelakuan pria ini benar-benar tak punya malu. Di saat istri kerja
    Anak Durhaka! Ibunya Mau Shalat Tahajud Malah Dibunuh dan Langsung ke Masjid Umumkan Kematian Sang Ibu!
    slidegossip.com – Seorang ibu berinisial Es yg merupakan warga Desa Tumbang Sangai, Kecamatan
    Bulan Madu Berakhir Tragis! Ibu Kandungku Tega Merebut Suamiku, Ibuku Hamil dan Menikahi Suamiku!
    slidegossip.com – Apa yg dialami wanita cantik ini semoga tak dialami oleh perempuan

    Leave a reply "CARA GORENG KEROPOK LEKOR GUNA AIR FRYER"