CARA GORENG KARIPAP GUNA AIR FRYER

Loading...

ASSALAMUALAIKUM..

                    

CARA GORENG KARIPAP GUNA AIR FRYER || Baru berapa entri dah cakap pasal air fryer ni, rasa dah buat macam – macam tapi itulah ambil masa. Nak ambil video dan gambar ni atas mood, kalau mood ke laut memang tak terambil dah. 😀

Kali ini goreng karipap guna air fryer. Karipap yg biasa beli ini, crust dia tu tebal sangat, jadi terpaksa rendahkan suhu, sebab kadang – kadang ada orang guna suhu 180 C. Tapi ada cuba utk goreng suhu 180 C, kat tengah karipap tu tak masak. Rasanya atas jenis karipap macam mana.  Ambil langkah selamat, Wani guna suhu 150 C dlm 20 minit tak silap. Nanti tengok video ya, kadang – kadang rasa nak garing lagi tambah jerr masa.

Buat korang yg nak sihat, memang patut ada air fryer ni satu. Ada orang cakap, kalau yg dah nama jenis bergoreng, kena goreng lah. Bagi Wani lagi bagus guna air fryer sebab, ia dah macam goreng versi bakar faham tak hii.. Lagi suka yg guna air fryer ni drpada goreng guna minyak dlm kuali. ohh sangat lahh leceh.

Macam- macam blh buat dgn air fryer ni. Hari ini nak kongsi cara goreng karipap guna air fryer. Gambar tak ada kat sini tapi  ada kat dlm video tu, blh click tengok yg dah siap masak :). Wani tak spray minyak sebab nak bakar macam versi oven hii.. Golden brown and no oil anymore! Kalau nak spray pun blh, nak nampak minyak – minyak sikit.

CARA GORENG KARIPAP GUNA AIR FRYER 

1. Masukkan karipap dlm basket, tolak basket ke dlm air fryer

2. Putar suhu ke 150 C dan setkan masa dlm 20 minit. Sebab guna suhu 150 C adalah nak bagi masak perlahan dan sekata.

3. Dlm separuh minit pertama, blh tarik basket dan balik – balikkan. Kedua – dua belah kena masak

4. Masukkan basket balik dan teruskan goreng sampai habis masa, Blh keluarkan dan hidangkan panas – panas.

5. Kalau rasa nak garing lagi, blh tambah masa.

Nota : Kalau tak nak kering, blh spray minyak ya. 

BACA SINI >>> CARA MASAK IKAN CENCARU SUMBAT BAKAR GUNA AIR FRYER

Loading...

Tags: #Cara #FRYER #GORENG #Guna #Karipap

author
Author: 
    Diminta Jadi Ketua Umum Partai, Awkarin: Saya Gak Akan Ditunggangi Pihak Manapun!
    slidegossip.com – Selebgram kondang Awkarin kembali menyita perhatian publik. Setelah sebelumnya ia sempat
    Lucinta Luna Ketahuan Lagi Bernama Asli Muhammad Fatah dan Abash Adalah Wanita Bernama Dian Ayu?
    slidegossip.com – Nama Lucinta Luna sudah lekat dgn imej artis yg tak kenal
    Ketua Juri Debat Bahasa Inggeris Piala Tun Razak akan diambil tindakan – KPM
    Putrajaya, 15 Okt – Isu debat Bahasa Inggeris yg tular di media sosial
    Apa Itu Deepfake dan Inilah Bahayanya
    Aplikasi kamera saat ini sudah sedemikian canggih. Para pengguna sekarang bisa membuat kaki

    Leave a reply "CARA GORENG KARIPAP GUNA AIR FRYER"