CARA GORENG KARIPAP GUNA AIR FRYER

Loading...

ASSALAMUALAIKUM..

                    

CARA GORENG KARIPAP GUNA AIR FRYER || Baru berapa entri dah cakap pasal air fryer ni, rasa dah buat macam – macam tapi itulah ambil masa. Nak ambil video dan gambar ni atas mood, kalau mood ke laut memang tak terambil dah. 😀

Kali ini goreng karipap guna air fryer. Karipap yg biasa beli ini, crust dia tu tebal sangat, jadi terpaksa rendahkan suhu, sebab kadang – kadang ada orang guna suhu 180 C. Tapi ada cuba utk goreng suhu 180 C, kat tengah karipap tu tak masak. Rasanya atas jenis karipap macam mana.  Ambil langkah selamat, Wani guna suhu 150 C dlm 20 minit tak silap. Nanti tengok video ya, kadang – kadang rasa nak garing lagi tambah jerr masa.

Buat korang yg nak sihat, memang patut ada air fryer ni satu. Ada orang cakap, kalau yg dah nama jenis bergoreng, kena goreng lah. Bagi Wani lagi bagus guna air fryer sebab, ia dah macam goreng versi bakar faham tak hii.. Lagi suka yg guna air fryer ni drpada goreng guna minyak dlm kuali. ohh sangat lahh leceh.

Macam- macam blh buat dgn air fryer ni. Hari ini nak kongsi cara goreng karipap guna air fryer. Gambar tak ada kat sini tapi  ada kat dlm video tu, blh click tengok yg dah siap masak :). Wani tak spray minyak sebab nak bakar macam versi oven hii.. Golden brown and no oil anymore! Kalau nak spray pun blh, nak nampak minyak – minyak sikit.

CARA GORENG KARIPAP GUNA AIR FRYER 

1. Masukkan karipap dlm basket, tolak basket ke dlm air fryer

2. Putar suhu ke 150 C dan setkan masa dlm 20 minit. Sebab guna suhu 150 C adalah nak bagi masak perlahan dan sekata.

3. Dlm separuh minit pertama, blh tarik basket dan balik – balikkan. Kedua – dua belah kena masak

4. Masukkan basket balik dan teruskan goreng sampai habis masa, Blh keluarkan dan hidangkan panas – panas.

5. Kalau rasa nak garing lagi, blh tambah masa.

Nota : Kalau tak nak kering, blh spray minyak ya. 

BACA SINI >>> CARA MASAK IKAN CENCARU SUMBAT BAKAR GUNA AIR FRYER

Loading...

Tags: #Cara #FRYER #GORENG #Guna #Karipap

author
Author: 
    Gak Ada Gembar-Gembor, Lulu Tobing Hari Ini Menikah dgn Cucu Konglomerat?
    slidegossip.com – Kabar bahagia sekaligus mengejutkan datang dr artis Lulu Tobing. Seperti dilansir
    Sudah Mantap Berhijab, Artis Cantik Ini Byk Dpt Godaan Utk Lps Hijab!
    slidegossip.com – Artis cantik Citra Kirana akhirnya memutuskan utk berhijab sejak empat bln
    Muat Turun Toolkit PdP KBAT Terbitan BPK, KPM
    Toolkit PdP KBAT adalah satu manual pelaksanaan yg lengkap bg sekolah utk membudayakan
    Vanessa Angel, Apa Kau Lupa Surgamu Dimana? Mengapa Kau Blokir Instagram Ayahmu?
    slidegossip.com – Kabar hubungan Vanessa Angel dgn sang ayah, Doddy Soedrajat yg disebut-sebut

    Leave a reply "CARA GORENG KARIPAP GUNA AIR FRYER"