Cara Elak Kutu Beras Menyerang

Loading...

Beras yg disimpan dgn cara yg tidak betul ataupun beras sudah terlalu lama blh meninggalkan bau hapak serta blh diserang kutu beras. Masa nieyl tinggal berdua dgn husband kalau beli beras 5 Kg tu susah sangat nak habis dlm masa sebulan, jadi memang akan ada kutu beras ni. Kalau nak buang beras tu macam sayang kan, beras bukan murah ya.. Apa yg nieyl buat? Jom nieyl share 
hilangkan kutu beras 1 - Cara Elak Kutu Beras Menyerang

Letak Cili Kering
  • Setiap kali nieyl beli beras, nieyl akan masukkan beras dlm bekas dan nieyl akan letakkan cili kering ke dlm bekas simpanan tu. Bau menyengat cili kering ini blh menghalau kutu. Alhamdulillah petua ni menjadi pd nieyl.So, sekarang nak jumpa kutu beras pun susah..rindu pula..hehehe
Selain dr itu juga ada kawan-kawan yg syor gunakan daun asam jawa, daun limau purut, daun belimbing , bawang putih  dan kulit kayu manis. Mungkin korang yg ada masalah kutu beras ni di rumah blh lah cuba salah satu cara ni okay.

Loading...

Tags: #Beras #Cara #Elak #Kutu #Menyerang

author
Author: 
    Diminta Jadi Ketua Umum Partai, Awkarin: Saya Gak Akan Ditunggangi Pihak Manapun!
    slidegossip.com – Selebgram kondang Awkarin kembali menyita perhatian publik. Setelah sebelumnya ia sempat
    Lucinta Luna Ketahuan Lagi Bernama Asli Muhammad Fatah dan Abash Adalah Wanita Bernama Dian Ayu?
    slidegossip.com – Nama Lucinta Luna sudah lekat dgn imej artis yg tak kenal
    Ketua Juri Debat Bahasa Inggeris Piala Tun Razak akan diambil tindakan – KPM
    Putrajaya, 15 Okt – Isu debat Bahasa Inggeris yg tular di media sosial
    Apa Itu Deepfake dan Inilah Bahayanya
    Aplikasi kamera saat ini sudah sedemikian canggih. Para pengguna sekarang bisa membuat kaki

    Leave a reply "Cara Elak Kutu Beras Menyerang"