Cara Elak Kutu Beras Menyerang

Beras yg disimpan dgn cara yg tidak betul ataupun beras sudah terlalu lama blh meninggalkan bau hapak serta blh diserang kutu beras. Masa nieyl tinggal berdua dgn husband kalau beli beras 5 Kg tu susah sangat nak habis dlm masa sebulan, jadi memang akan ada kutu beras ni. Kalau nak buang beras tu macam sayang kan, beras bukan murah ya.. Apa yg nieyl buat? Jom nieyl share 
hilangkan kutu beras 1 - Cara Elak Kutu Beras Menyerang
Letak Cili Kering
  • Setiap kali nieyl beli beras, nieyl akan masukkan beras dlm bekas dan nieyl akan letakkan cili kering ke dlm bekas simpanan tu. Bau menyengat cili kering ini blh menghalau kutu. Alhamdulillah petua ni menjadi pd nieyl.So, sekarang nak jumpa kutu beras pun susah..rindu pula..hehehe
Selain dr itu juga ada kawan-kawan yg syor gunakan daun asam jawa, daun limau purut, daun belimbing , bawang putih  dan kulit kayu manis. Mungkin korang yg ada masalah kutu beras ni di rumah blh lah cuba salah satu cara ni okay.


Loading...

Tags: #Beras #Cara #Elak #Kutu #Menyerang

author
Author: 
    Kabur Dari Ibu Tiri yg Kejam, Gadis 14 Thn Ini Malah Diperkosa 6 Pria Selama 2 Hari!
    slidegossip.com – Seorang gadis remaja malang menjadi korban pemerkosaan yg dilakukan oleh 6
    Bangkrut Gara-Gara Corona, Pengusaha Muda Ini Sewa Pembunuh Bayaran Demi Uang Asuransi!
    slidegossip.com – Seorang pengusaha muda nekat melakukan tindakan tak terduga. Berawal dr kondisi
    Aktor Tampan Ini Dituntut Karena Memperkosa 3 Wanita! Pengacara: Kami Yakin Dia Akan Dibebaskan!
    slidegossip.com – Aktor tampan asal Amerika, Danny Masterson dituntut atas tuduhan pemerkosaan yg
    ABG Ngaku Diperkosa Pria Tak Dikenal Saat Mabuk! Baru Lapor Polisi Setelah Hamil 6 Bulan!
    slidegossip.com – Alangkah baiknya utk selalu bersikap hati-hati terhadap orang tak dikenal. Jangan

    Leave a reply "Cara Elak Kutu Beras Menyerang"