Bayaran Penuh Utk Jemaah Haji Pengiring, Rakyat Luahkan Kebimbangan.

Loading...

Oleh : Syahr Musafir

Kisah Tabung Haji, anda sudah dengar apa berita terbaru hari ini?

Jika seorang isteri dpt panggilan utk tunaikan haji kali pertama thn ini, seperti biasa kerajaan berikan subsidi dr segi kos haji maka bayaran yg perlu dibuat adalah RM9980.

Dulu, semasa Kerajaan BN, jika suaminya membuat rayuan utk pergi haji menemani isterinya, suaminya itu yg akan menunaikan haji kali pertama juga diberikan subsidi maka bayaran juga adalah RM9980. Suami isteri blh pergi bersama dgn kos RM19960 utk dua orang.

Hari ini, dlm Kerajaan PH, pihak Lembaga Tabung Haji di official Facebook page tertulis jika suami itu membuat rayuan utk pergi haji menemani isterinya, suaminya yg akan menunaikan haji kali pertama itu tidak akan diberikan subsidi maka bayaran yg dikenakan adalah RM22900. Jadi kos utk pergi bersama suami isteri adalah RM32880.

Haji2 1 - Bayaran Penuh Utk Jemaah Haji Pengiring, Rakyat Luahkan Kebimbangan.


Ya, tak silap baca. Si suami itu kena bayar 22ribu ringgit lebih.

Aci gila kau?

Tabung Haji ini adalah institusi utk membolehkan rakyat Malaysia beragama Islam pelbagai lapisan kewangan dipermudahkan utk menunaikan Rukun Islam ke-5 iaitu haji. Bukan utk hal lain, walau apa pun hujah yg diberikan.

Subsidi ditarik balik atas alasan hutang negara 1trillion ke?

Buatlah apa saja yg kamu suka tetapi tolonglah jangan sentuh Tabung Haji. Tolonglah, PH.

Ada rakyat negara kita ini menabung berpuluh thn utk cukupkan duit RM9980 itu selepas membanting tulang 4 kerat bagai nak mati, janganlah paksa sampai RM22ribu pula.

Rakyat mengundi PH supaya hidup semakin mudah, bukan susah. Kenapa jadi mcm sebegini ni? Allahu Allah…

Orang Parti Amanah dlm PH tak nak kata apa-apa ke pasal ni? Tolonglah bela rakyat beragama Islam ni.

Menteri tipu sijil akademik dan kelayakan palsu dpt gaji berpuluh ribu, potonglah gaji tu buat bayar hutang negara. Subsidi haji utk rakyat nak teman isteri sendiri pergi haji tu janganlah potong…. 1f62d - Bayaran Penuh Utk Jemaah Haji Pengiring, Rakyat Luahkan Kebimbangan.T_T 1f62d - Bayaran Penuh Utk Jemaah Haji Pengiring, Rakyat Luahkan Kebimbangan.

T_T 1f62d - Bayaran Penuh Utk Jemaah Haji Pengiring, Rakyat Luahkan Kebimbangan.T_T

Maksudnya dah tak ada dah ke istilah buat rayuan nak perhi haji awal ni bila ada duit RM9980 dlm Tabung Haji? Huhuhuhuhu peritnya rasa….

Tabung Haji utk rakyat, takkanlah ini pun nak di-parti-politik-kan, kamu dendam apa dgn rakyat beragama Islam di Malaysia ni, PH? Sampai buat mcm ni sekali….

Apalah dosa rakyat beragama Islam di Malaysia ni sampai dpt bala sebegini…. #TabungHaji #SayangiMalaysiaku

Isu ini terlalu dekat di hati aku. Kau ingat mudah nak simpan 10ribu? Ini pula nak simpan 22ribu? Menitis air mata aku. #DrSyahrMusafir #InspirasiDrSyahr

TH1 - Bayaran Penuh Utk Jemaah Haji Pengiring, Rakyat Luahkan Kebimbangan.

2 1 - Bayaran Penuh Utk Jemaah Haji Pengiring, Rakyat Luahkan Kebimbangan.
Loading...

Tags: #Bayaran #Haji #Jemaah #Kebimbangan. #Luahkan #Pengiring #Penuh #Rakyat

author
Author: 
    Ternyata Sosok Ini yg Meminta Cut Meyriska dan Roger Danuarta Nikah di Medan!
    slidegossip.com – Akhirnya terungkap alasan pernikahan Cut Meyriska dan Roger Danuarta digelar di
    Fakta , Gambar Dan Foto Rio Tengker Kakak Nagita Slavina Yg Jarang Terekspose!
    Fakta Dan Gambar Rio Tengker, Saudara Nagita Slavina Dan Caca Tengker – Byk
    Ini 10 Smartphone Dgn Tingkat Radiasi Terendah
    Beberapa waktu lalu, kita telah membahas 10 smartphone dgn radiasi tinggi yg berpotensi

    Leave a reply "Bayaran Penuh Utk Jemaah Haji Pengiring, Rakyat Luahkan Kebimbangan."