Bahaya Headband Pd Anak..

Oleh : Taufiq Razif

Bahaya betul!
Baru ni isteri saya ada belikan headband ni utk Aesha Soolihah yg baru je nak masuk umur 6 bln.

Saje dia beli utk hias kepala anak. Tapi saya tahu, benda ni nampak je comel tapi blh jadi alat pembunuh kalau tak dipantau.

Alesha 1 - Bahaya Headband Pd Anak..


Jadi saya sengaja pantau dr dekat si Aesha Soolihah yg tengah pakai headband tu. Saya perhati je anak saya yg tengah baring kat katil tu.

Tiba-tiba, mungkin kerana kepanasan dia pun capai rambutnya utk digaru dan digosok gosok. Dlm hati saya kata ” Eh bahaya ni!”.

Dan memang apa yg saya rasakan tu jadi kenyataan. Ketika anak saya ni garu garu rambutnya, dia tertarik sekali headbandnya ke bawah dan headband di kepala tu terus jatuh ke bahagian leher dan terus menjerut lehernya!

Fuh!

Bayangkan apa yg jadi kalau saya takde ilmu tentang bahaya headband ni? Saya ambil gambar ni sebab saya nak tunjuk kat mak ayah semua tolong la berhati hati dgn headband ni. Memang dah ada kes bayi yg meninggal terjerut headband pun sebelum ni.

Kepada mak ayah semua, tolong sebarkan benda ni pd mak ayah yg belum tahu ye

p/s : ni lah antara sebab saya suka kongsi ilmu parenting di telegram saya. Ilmu parenting yg nampak remeh pun blh selamatkan nyawa anak kita insyaAllah. Klik link ni utk join belajar ilmu parenting setiap hari ye 👉 t.me/NotaTaufiqRazif


Loading...

Tags: #Anak #bahaya #Headband

author
Author: 
    Kabur Dari Ibu Tiri yg Kejam, Gadis 14 Thn Ini Malah Diperkosa 6 Pria Selama 2 Hari!
    slidegossip.com – Seorang gadis remaja malang menjadi korban pemerkosaan yg dilakukan oleh 6
    Bangkrut Gara-Gara Corona, Pengusaha Muda Ini Sewa Pembunuh Bayaran Demi Uang Asuransi!
    slidegossip.com – Seorang pengusaha muda nekat melakukan tindakan tak terduga. Berawal dr kondisi
    Aktor Tampan Ini Dituntut Karena Memperkosa 3 Wanita! Pengacara: Kami Yakin Dia Akan Dibebaskan!
    slidegossip.com – Aktor tampan asal Amerika, Danny Masterson dituntut atas tuduhan pemerkosaan yg
    ABG Ngaku Diperkosa Pria Tak Dikenal Saat Mabuk! Baru Lapor Polisi Setelah Hamil 6 Bulan!
    slidegossip.com – Alangkah baiknya utk selalu bersikap hati-hati terhadap orang tak dikenal. Jangan

    Leave a reply "Bahaya Headband Pd Anak.."