Auntie Beli Bir Enggan Bayar Di Kaunter Perempuan Melayu Bertudung..

Oleh : Abd Halim Benloo Hj Omar.

Saja jalan Econsave hari ini, ada beli barang sedikit tapi bukan aku nak cerita pasal aku jalan-jalan di Econsave. Aku nak cerita pasal “aunty” ni sebenarnya.

Cina 1 - Auntie Beli Bir Enggan Bayar Di Kaunter Perempuan Melayu Bertudung..


Okay, masa beratur tadi aku ada terdengar aunty ni borak dgn suami dia. mcm nak menangis aku dengar, kau orang tahu apa perbualan dia? Aku translate Melayu okay, dulu aku sekolah Cina sebab itulah aku faham perbualan mereka.

Suami : Hey nasib baik you beratur barisan ini

Aunty : Yalah, kita jangan buat orang susah.

Pening juga aku fikir apa yg buat orang susah, bayar sahaja kot, akhirnya aku dengar lagi perbualan dia.

Suami : Wa pun ingat tadi suruh you beratur sini. Sebab dr jauh I sudah nampak barisan sana semua amoi Melayu pakai tudung.

Akhir sekali aku tengok apa yg mereka beli. Rupanya dia orang ada beli bir, aku pun mulut gatal berborak dgn aunty tu.

Aku : Wah aunty sudah mahu raya beli byk bir

Aunty : Yalah beli sekarang nanti tak susah ma

Aku : Kenapa tak bayar sebelah, sebelah sana kosong ma?

Aunty : Tak mahulah, itu amoi Melayu Islam, tak mahu susahkan orang Islam angkat Ini bir, tak elok ma, sini amoi India blh angkat.

Aku : Okay I faham.

Lepas tu aku pun blah, dlm masa sama aku dok terfikir, Kenapa kat luar sana masih ramai yg ragu-ragu dgn bangsa ni pdhal okey je.

Sorry Aunty, i curi gambar you senyap-senyap.

Terima kasih aunty kerana dah selamatkan gadis-gadis bertudung tu dr dilaknat oleh Allah.

Loading...

Tags: #Auntie #Bayar #Beli #Bertudung #Enggan #Kaunter #Melayu #Perempuan

author
Author: 
    Vocabulary: Flashcard of sports
    Print sets of flashcards for sports, extreme sports or sports equipment, or print
    Vocabulary level 1: Fruits
    Let’s learn all about fruit!! Lesson Summary; Word Bank, Let’s Talk, Word Search,
    Arti Kata Gaul Atika
    Kamu pasti sering banget mendengar atau melihat kata Atika, baik itu di dunia
    Dalam Islam Hukumnya Haram, 5 Artis Muslim Ini Pelihara Anjing! No 4 Kini Berhijab!
    slidegossip.com – Anjing dikenal sbg salah satu hewan yg setia dan midah diajarkan

    Leave a reply "Auntie Beli Bir Enggan Bayar Di Kaunter Perempuan Melayu Bertudung.."