Allah Lapangkan Pintu Rezeki Bila Tidak Berkira Dgn Adik Beradik

x 35 - Allah Lapangkan Pintu Rezeki Bila Tidak Berkira Dgn Adik Beradik

Sebenarnya bila adik beradik bergaduh sebenarnya telah hilang rahmat Allah dlm keluarga tu..sebab tu penting jaga hubungan dgn adik beradik.. Kalau kita tengok ada yg adik beradik kita susah sikit..dan Allah bg kita rezeki lebih.. Bantulah adik beradik kita..sebaik baik sedekah adalah kepada ahli keluarga yg terdekat..kata nabi saw..

Saya pernah berbual dgn seorang jutawan di bangi saya x nak tag nama dia.. Nama dia haris… Baru umur 40 lebih.. Tapi kaya raya.. Rumah besar nak mati.. Suka bantu orang.. Byk bg pendapat dan bantu saya.. Dia kata “Khalil.. Saya dulu agak berkira dgn adik beradik. Walaupun saya kaya.. Tapi bila dah kenal agama sikit2 ni.. Hidup saya berubah byk.. Saya byk bantu adik beradik.. Rupa rupanya Allah bg lagi byk pd saya bila saya start tak berkira dnegan adik beradik saya.. So khalil kalau ada adik beradik susah bantulah mereka.. Tengok lah Allah bg rezeki kat u melimpah ruah..”

Terus teringat seorang ustaz kata “salah satu punca hidup kita sempit.. Susah.. Sebab putus hubungan silaturrahim dgn ahli keluarga..” YaAllah.. Takutnya..
Sedih lihat.. Ada adik beradik yg tak bertegur sapa bertaun taun.. Sebenarnya kalau kita pergi minta maaf ngan adik beradik kita walaupun kita tak salah.. Allah akan tinggikan darjat kita.. Tak hina pun orang yg meminta maaf..

Ustaz saya kata “Kita cepat maafkan orang kat dunia ni Allah mudah maafkan kita di akhirat nanti.. “
YaAllah.. Jadikanlah kami adik beradik yg akan bersama dlm syurga nanti.. YaAlllah.. Rapatkanlah kami hubungan kami adik beradik.. Rahmatilah kami adik beradik.. YaAllah ampunilah dosa adik beradik kami.. Kalau mereka ada buat salah pd kami..Amiiin

Share dan tag pd adik beradik kita.. Bgtau dia yg kita sayang dia.. Sama2 aminkan doa di atas.

Sumber : Ema Azi


Loading...

Tags: #Adik #Allah #Beradik #Berkira #bila #Lapangkan #Pintu #Rezeki #tidak

author
Author: 
    Kabur Dari Ibu Tiri yg Kejam, Gadis 14 Thn Ini Malah Diperkosa 6 Pria Selama 2 Hari!
    slidegossip.com – Seorang gadis remaja malang menjadi korban pemerkosaan yg dilakukan oleh 6
    Bangkrut Gara-Gara Corona, Pengusaha Muda Ini Sewa Pembunuh Bayaran Demi Uang Asuransi!
    slidegossip.com – Seorang pengusaha muda nekat melakukan tindakan tak terduga. Berawal dr kondisi
    Aktor Tampan Ini Dituntut Karena Memperkosa 3 Wanita! Pengacara: Kami Yakin Dia Akan Dibebaskan!
    slidegossip.com – Aktor tampan asal Amerika, Danny Masterson dituntut atas tuduhan pemerkosaan yg
    ABG Ngaku Diperkosa Pria Tak Dikenal Saat Mabuk! Baru Lapor Polisi Setelah Hamil 6 Bulan!
    slidegossip.com – Alangkah baiknya utk selalu bersikap hati-hati terhadap orang tak dikenal. Jangan

    Leave a reply "Allah Lapangkan Pintu Rezeki Bila Tidak Berkira Dgn Adik Beradik"