6 PRODUK IKAN SARDIN DALAM TIN YANG MENGANDUNGI CACING MATI

Loading...

ASSALAMUALAIKUM..

36338124 10214706356046991 8015486839328604160 n 1 - 6 PRODUK IKAN SARDIN DALAM TIN YANG MENGANDUNGI CACING MATI
kredit gambar dr page facebook Sinar Harian

Salam semua, salam 16 Syawal

Semalam buka facebook, penuh kat timeline pasal ikan sardin dlm tin yg ada cacing ni. Sebelum ni dah ada satu kes kan, tapi jenama tu memang tak pernah mkn. Tapi sejak tahu pasal kes lepas dah stop dah beli sardin dlm tin, yg kat rumah ni pun ada 2 tin cap SAGA tak silap, sampai sekarang tak terusik, beli dah la sebelum bulan puasa. huu.. Bila dah dengar kes lepas tu, terasa kembang tekak nak sentuh sardin dlm tin. Agaknya kena buang dah yg dah sedia ada kat pantry tu. Aihh lagi kembang tekak apabila KKM sahkan ada lagi 6 produk ikan sardin dlm tin yg ada cacing mati.

Dan salah satu jenama tin tersebut, ada yg wani pernah mkn .. adoi..

Perasan kan, sejak kebelakangan ini, jenama ikan sardin dlm tin banyak sangat import dr CHINA. Jenama tempatan sendiri pun dah lah mahal. Jenama Adabi dan Ayam Brand. Kalau tengok berleluasa macam ni, agaknya sampai jenama tempatan sendiri daku boikot takut ada cacing. hii.. Bila dengar kes macam ini, mulalah  terbayang tempat macam mana lah proses ikan dia tu. macam – macam dlm kepala.  Lagi kembang tekak pulak :D..

Ikan sardin dlm tin memang menjadi pilihan sebab banyak sangat blh buat dgn ikan sardin tu, Buat sandwich, karipap dan macam – macam lagi kan.

Makanan dlm tin ni makin lama makin berlambak di pasaran, jadi, atas pilihan kita sendiri ya nak bagi badan binasa ke tidak, terutamanya ada kerang dlm tin la, ayam kari yg ditinkan la.. Tak payah lah korang amalkan. Paling tidak sebelum ni pun Wani ambil ikan sardin dlm tin sahaja,  yg ayam kari dlm tin tu dan seangkatan dgnnya tu tak pernah nak ambil.

Lagi baik, masak sendiri lah, rajin – rajin lah masuk dapur nak belajar masak, ilmu jugak tu, jangan sikit- sikit nak mknan dlm tin. Kadang- kadang ada seketika soal kebersihan sesuatu mknan kita dah lupa, sebab fikir jalan senang nak cepat. Peringatan utk diri sendiri jugak hii..

Loading...

Tags: #CACING #Dalam #IKAN #Mati #MENGANDUNGI #PRODUK #SARDIN #yang

author
Author: 
    Fakta , Gambar Dan Foto Rio Tengker Kakak Nagita Slavina Yg Jarang Terekspose!
    Fakta Dan Gambar Rio Tengker, Saudara Nagita Slavina Dan Caca Tengker – Byk
    Ini 10 Smartphone Dgn Tingkat Radiasi Terendah
    Beberapa waktu lalu, kita telah membahas 10 smartphone dgn radiasi tinggi yg berpotensi
    Awas, Ini Daftar 10 Smartphone Dgn Radiasi Tertinggi
    Radiasi smartphone beberapa thn lalu menjadi momok yg ditakuti oleh kebanyakan orang. Byk

    Leave a reply "6 PRODUK IKAN SARDIN DALAM TIN YANG MENGANDUNGI CACING MATI"